شهید «هوشمند بیرانوند»:

نماز را به پا دارید و از دعا غافل نباشید

شهید «هوشمند بیرانوند» در وصیت نامه خود سفارش کرده است، همیشه نماز را به پا دارید و از دعا غافل نباشید و نماز جمعه را فراموش نکنید، چون این دعا و نماز است که انسان را می سازد.
کد خبر: ۲۹۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ - 07July 2018

نماز را به پا دارید واز دعا غافل نباشید.به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «هوشمند بیرانوند» در سال 1345 در روستای کاسیان رستم خانی از توابع بیرانشهر به دنیا آمد. در 8 سالگی دچار یک بیماری سخت شد آن چنان که خانواده اش نسبت به بهبودی او قطع امید کردند. اما به طور معجزه آسایی و در اوج بیماری، به لطف  و  عنایت الهی بهبودی خود را به دست آورد.

هوشمند دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان روستای زادگاهش و راهنمایی را در مرکز بخش چغلوندی به پایان رساند. پس از اخذ دیپلم با شرکت در آزمون دانشسرای کشاورزی شهرستان بروجرد، به آن دانشسرا راه پیدا کرد. او که از استعداد تحصیلی خوبی برخوردار بود، در فعالیت های سیاسی و ورزشی نیز حضور فعال داشت و ورزشکار و قهرمان رشته دو و میدانی بود.

هوشمند، با شروع جنگ تحمیلی با علاقه خاصی که به امام و انقلاب داشت، با اینکه در دانشسرا مشغول تحصیل بود بدون اینکه به خانواده اطلاع دهد، به سوی میدان های نبرد شتافت و به طور متوالی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت. او در مناطق عملیاتی هویزه، سوسنگرد، بستان، موسیان، بازی دراز، در بندی خان و پادگان حمید با دشمن بعثی پیکار کرده است.

عملیات و الفجر9 در تاریخ 5/12/ 1364 با رمز «یا الله یا الله یا الله» و با هدف انتقام از دشمن بعثی در سرگونی هواپیمای مسافربری ایران و تسلط  بر ارتفاعات استراتژیک شمال شرقی سلیمانیه عراق آغاز شد. محور این عملیات، محور بانه- مریوان- در شمال شرقی استان سلیمانیه عراق بود. هوشمند به همراه دیگر رزمندگان در این عملیات شرکت کرد.

سرانجام در حالی که یازده روز از آغاز عملیات گذشته بود، در منطقه سلیمانیه عراق در تاریخ 16/12/1364 دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.

گزیده ای از وصیت نامه شهید «هوشمند بیرانوند»

خدایا! این دنیایی را که آفریده ای و بندگان خود را مالک آن کردی، ما خود را از آن جدا می دانیم، زیرا تو خود فرموده ای که باز گشت همه به سوی توست. ما می جنگیم با تمام قدرتی که در وجود داریم  و از هیچ قدرت جز قدرت خدا، ترس  و واهمه نداریم.

خدایا! عشق به توست که پیروزی می آورد و ایمان به توست که ما را مانند کوه استوار در مقابل زورگویان نگه داشته است.

خدایا!  قلبم تویی، روحم تویی، جسم  و جانم تویی و در هنگام جنگ سلاحم تویی.

خدایا! ما را مصداق شعار امام حسین (ع) قرار بده که فرمود: «مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است».

خدایا! نظر لطفی بر این رزمندگان عنایت فرما تا با شکست صدام بتوانند تمام مسلمین را از چنگال قدرت های شیطانی نجات دهند.

دوستان و برادران! من با چشمی باز به جبهه آمدم کورکورانه نیامده ام. با تمام وجودم تشخیص داده ام که به جبهه بیایم و کسی به من زور نگفت و خودم آزادانه آمدم.

خدایا! اگر گناهی کردم به خاطر خون شهدا مرا ببخش.

دوستان و برادران! پاسدار حرمت خون شهدا باشید و در فکر رزمندگان باشید. همیشه نماز را به پا دارید و از دعا غافل نباشید و نماز جمعه را فراموش نکنید، چون این دعا و نماز است که انسان را می سازد.

امام را همیشه دعا کنید. دهن منافقین را بکوبید. همین اینها هستند که دم از خلق می زنند ولی خلق را با بمب نابود می کنند.

 خانواده های شهدا! خونسردی خودتان را حفظ کنید تا منافقان ضعف شما را نگیرند. پشتیبان ولایت فقیه و روحانیت مبارز باشید. اسلام صد در صد پیروز است، چون وعده الهی است که نصرت به رزمندگان جان بر کف می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها