دهمین یادواره شهدای روستا‌های «وسکاره»، «آردینه» و «جورد» برگزار شد

دهمین یادواره ۶۳ شهید روستا‌های «وسکاره»، «آردینه» و «جورد»، با حضور پرشور خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم، در روستای «جورد» برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ - 07July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از تهران، دهمین یادواره ۶۳ شهید روستا‌های «وسکاره»، «آردینه» و «جورد»، روز گذشته (جمعه) با حضور پرشور خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم، در حسینیه «جوادالائمه (ع)» روستای «جورد» برگزار شد.

در این مراسم، قاری ممتاز بین‌المللی «حامد شاکرنژاد» به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس حجت‌الاسلام «مسعود عالی» طی سخنانی با اشاره به نقش حکومت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج)، به تبیین مسائل روز جهان اسلام پرداخت.

دهمین یادواره شهدای روستا‌های «وسکاره»، «آردینه» و «جورد» برگزار شد

در ادامه این مراسم، حاج «مهدی سلحشور» با مدیحه‌سرایی در رسای اهل‌بیت (ع)، فضای معنوی‌تری را در این مراسم حاکم کرد.

خاطرنشان می‌شود، روستا‌های شهیدپرور «وسکاره»، «آردینه» و «جورد» در بخش «رودهن» شهرستان «دماوند» واقع هستند که از شهدای شاخص این منطقه، می‌توان به شهید «سید حمزه سجادیان» و چهار فرزند شهیدش (کاظم و قاسم و کریم و داوود)، شهید تفحص «سید علی موسوی» و شهید حجت‌الاسلام «سید احمد قاسمیان» که در کنار شهید محلاتی به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، اشاره کرد.

همچنین مردم شهیدپرور این منطقه علاوه بر دوران دفاع مقدس، در دوران مبارزات با رژیم پهلوی نیز شهیده «ربابه احمدیان» (شهیده واقعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷) و شهیدان «سید محمدرضا تقوی» و «سید مصطفی موسوی» را تقدیم اسلام کرده‌اند و حجت‎الاسلام «سید‌مهدی تقوی» از شهدای حادثه تروریستی مجلس نیز جزو شهدای این منطقه است.

دهمین یادواره شهدای روستا‌های «وسکاره»، «آردینه» و «جورد» برگزار شد

شهید «سید مرتضی آوینی» درباره روستای «جورد» گفته است: می‌گویند روستای «جورد» غریب و دور افتاده است و جاده‌اش با اولین برف‌های زمستان مسدود می‌شود، اما می‌دانی برادر غریب آن کسی است که از وطن ایمانی‌اش دور شده باشد.

«کاظم» و «قاسم» و «کریم» و «داوود» (اشاره به چهار فرزند شهید، شهید «حمزه سجادیان») نشان داده‌اند که دهکده جورد از خیلی جا‌های دیگر به آسمان نزدیک‌تر است و همین کافی است...

دهمین یادواره شهدای روستا‌های «وسکاره»، «آردینه» و «جورد» برگزار شد

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار