دوازدهمین نشست شنبه‌های انقلاب برگزار شد

دوازدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با محوریت زنان و خانواده امروز (شنبه 16 تیرماه) برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ - 07July 2018

دوازدهمین نشست شنبه‌های انقلاب برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دوازدهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با محور «زنان و خانواده» به همت جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی، صبح امروز (شنبه 16 تیرماه) در منزل رزمنده‌ی دفاع مقدس رقیه حداد برگزار شد.

در این مراسم مریم رزاقی آذر فوق تخصص غدد و متابولیسم و استاد دانشگاه، زهرا آیت‌اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مینو اصلانی مسوول سازمان بسیج جامعه زنان کشور و جمعی از نخبگان و صاحب‌نظران حوزه زنان به سخنرانی پرداختند.

خاطرنشان می‌شود، برنامه شنبه‌های انقلاب که به همت جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، شنبه‌های هر هفته یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف را با حضور چهره‌های شاخص و متخصص آن حوزه بررسی می‌کند.

دمیرچی فرمانده حوزه بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول (ص) تهران بزرگ در دوازدهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» اظهار داشت: استاد اخلاقی داشتیم که می‌گفت «در دوران پیش از انقلاب پرداختن به دروس علمی حوزه به صورت مخفیانه بود. ما به زحمت و سعی علم اسلامی را آموختیم.» این در حالی است که امروز 500 حوزه علمیه در سطح کشور وجود دارد که 50 حوزه در تهران تاسیس شده است. 80 هزار طلبه و 45 هزار دانش آموخته خانم در این حوزه‌ها وجود دارد.

وی افزود: در حوزه علمیه پس از انقلاب اسلامی رشد چشم گیر و عظیمی به نسبت دوران پهلوی داشتیم. اساتید این زمینه امروز حدود 2 هزار و 700 نفر در کل کشور است.

دمیرچی در خصوص ازدواج جوانان، گفت: در خصوص ازدواج توجه به بلوغ جسمی کافی نیست بلکه یک جوان باید به بلوغ فکری نیز برسد. درصدد هستیم که مشاوره مذهبی قبل از ازدواج را نیز برای جوانان فراهم کنیم تا بتوانیم شاهد سلامت خانواده‌ها باشیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها