سازمان ملل گزارش داد؛

عربستان بزرگ‌ترین خریدار سلاح از کشور‌های غرب بالکان

در گزارشی که به درخواست سازمان ملل تهیه شده است، نام عربستان در صدر لیست کشور‌های واردکننده سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی از کشور‌های غرب بالکان در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت.
کد خبر: ۲۹۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ - 07July 2018

عربستان بزرگترین خریدار سلاح از کشور‌های غرب بالکانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از النشره، در گزارش سازمان ملل در خصوص خرید سلاح توسط کشور‌های منطقه خاورمیانه آمده است، عربستان در سال ۲۰۱۶ با خرید سلاح به ارزش ۱۱۸ میلیون یورو از مجموع فروش سلاح به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو از کشور‌های غرب بالکان، بزرگ‌ترین خریدار سلاح از این منطقه بوده است.

باقی خرید سلاح از این کشور‌ها توسط کشور‌هایی از جمله افغانستان، الجزائر، عراق، ترکیه و آمریکا صورت گرفته است.

در صادرات سلاح در سال ۲۰۱۶، صربستان با فروش سلاح به ارزش بیش از ۴۰۶ میلیون یورو در مرتبه نخست این منطقه قرار گرفت و به دنبال آن بوسنی و هرزگوین با ۱۰۴.۳ میلیون یورو فروش در مرتبه دوم و آلبانی هم با فروش سلاح به ارزش ۱.۲۸ میلیون یورو در مرتبه سوم قرار گفت.

کشور‌های بالکان یعنی صربستان، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، مونته‌نگرو، جمهوری کوزوو و جمهوری آلبانی به جز کشور اخیر بخشی از یوگسلاوی سابق بوده و صادر کننده اصلی سلاح به دنیا به خصوص کشور‌های در حال توسعه بودند.

دولت‌های کشور‌های مذکور و شرکت‌های تسلیحات موجود در آن‌ها با هدف حمایت از اقتصاد خود که با دشواری روبروست، تولید و صادرات تسلیحات را توسعه داده‌اند.

طبق گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۱۶ واردات سالانه سلاح به منطقه ۱۲ درصد افزایش یافته و به ارزش ۵۱۴ میلیون یورو رسیده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار