حجت‌الاسلام ادیانی:

چرخه تعالی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا طراحی می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در مشهد از طراحی چرخه تعالی این سازمان با محوریت تعمیق و توسعه آموزش‌ها در 2 مرکز مذهبی مشهد و قم خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ - 07July 2018

چرخه تعالی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا طراحی می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در همایش بصیرت دینی ویژه روسای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر کشور و خانواده‌های آن‌ها که در هتل معین مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هدف اساسی از برگزاری این گردهمایی‌ها بهره‌مندی از فیض عظیم زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج، آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) است؛ چراکه زیارت این حرم منور مورد تاکید فراوان ائمه اطهار (ع) است.

وی گفت: انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در چهار محور ارتقای هوشیاری، بصیرت دینی، انقلابی و آگاهی کارکنان نیروی انتظامی و خانواده ‍‌هایشان، نظارت بر پیاده‌سازی موازین شرعی در تمام فرآیند‌ها و روش‌های عملی نیرو، شناسایی بیش از پیش پلیس در برخورد حکیمانه با مردم و نیز تعامل اثربخش و هم‌افزا با فرماندهی ناجا و دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل ناجا است که برای تحقق منویات معظم له، برنامه ویژه گسترده‌ای را طراحی و میثاق‌نامه‌ای را نیز به امضاء می‌رسانیم.

نماینده، ولی فقیه در نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به خاطر اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا برای واگذاری مسئولیت خطیر خدمتگزاری در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، افزود: از تمام روسا و مسئولان عقیدتی سیاسی در ناجا می‌خواهم در اولین گام به خانواده‌های خود و نیز خانواده کارکنان ناجا اهمیت بدهند، چرا که موفقیت سازمان عقیدتی سیاسی و نیروی انتظامی در پرتو وجود خانواده آسان زیست، معنوی و سالم است که در این رابطه باید به برنامه‌های معنوی توجه شود.

وی با بیان اهمیت توجه به خانواده، گفت: روزی آقای بروجردی به رهبر معظم انقلاب فرمودند، تلخ‌ترین خبر‌ها برای ما این است که یک روحانی، یک بسیجی، یک متدین و یک مامور نیرو‌های مسلح با خانواده‌اش ناسازگاری داشته باشد.

حجت الاسلام ادیانی خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر، پرهیز از تشریفات با اعتقاد به کار عملی در این رابطه است که در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا این اصل را نهادینه خواهیم کرد و از تشریفات، پیشگیری می‌شود، این تغییر‌ها با رفتار عملی محقق خواهد شد تا عقیدتی سیاسی در نیروی انتظامی مقبول، محبوب و مورد اعتماد باشد.

وی به روسای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان‌های کشور تاکید کرد: برنامه معنوی، فرهنگی و تربیتی برای کارکنان بگذارید.

نماینده، ولی فقیه در ناجا با اشاره به ضرورت تعالی معنوی و سازندگی کارکنان، گفت: چرخه تعالی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با محوریت بصیرت افزایی و بر اساس اوامر رهبر معظم انقلاب در 2 مرکز مذهبی مشهد و قم برای ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان عقیدتی سیاسی و خانواده‌های آن‌ها و همچنین کارکنان ناجا طراحی و اجرا می‌شود.

در ابتدای این جلسه، سردار «قادر کریمی» فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام «ادیانی»، افزود: وجود سازمان عقیدتی سیاسی در ناجا بسیار مهم و کارساز است و درک این مسئله در این برهه حساس از زمان که نظارت، صیانت، معنویت و دیانت کارکنان پلیس یک ضرورت به شمار می‌آید از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به اهمیت استراتژیکی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی شهر مقدس مشهد به واسطه بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و حضور سالیانه 30 میلیون زائر، وجود مرز‌های مشترک با 2 کشور افغانستان و ترکمنستان، وجود حاشیه کلان شهر مشهد با یک میلیون و 200 هزار جمعیت حاشیه نشین اشاره و بیان کرد: حل معضلات و رفع دغدغه‌های مردم از انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می‌آید در همین راستا توسعه فعالیت‌های صیانتی، دیانتی و بصیرت‌افزایی کارکنان انتظامی نیازمند اهتمام مسئولان استانی است.

سردار کریمی با تشکر از اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی پلیس خراسان رضوی، خواستار آسیب‌شناسی و راهکار‌های مقابله‌ای با معضلات اجتماعی به خصوص تهدیدات فضای مجازی شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام «موسوی» مسئول امور روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نیز بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بر مطالعه کتاب‌های دفاع مقدس و ارتقای روحیه و اقدامات انقلابی و جهادی و پرهیز از مدیریت تک بعدی، توسعه نظام پیشنهادات و هماهنگی گفتار و عمل روحانیون عقیدتی سیاسی را از مهم‌ترین انتظارات رئیس عقیدتی سیاسی ناجا دانست و بر اهتمام جدی در این خصوص و تعهد به میثاق‌نامه روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا تاکید کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار