مستند «پنجره فولاد بهشت» با موضوع بقیع رونمایی می‌شود

محقق و مستندساز کشور از رونمایی مستندی با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ - 07July 2018

مستند «پنجره فولاد بهشت» با موضوع بقیع رونمایی می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، احمد ابراهیمی محقق و مستندساز کشور ضمن اعلام رونمایی از مستند جدید خود با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع (ع) اظهار داشت: این مستند با نام «پنجره فولاد بهشت» در ادامه مستند «پنجره‌های بهشت» و با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع (ع) است و بنا داریم  ساعت 10 روز یکشنبه مصادف با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) از آن رونمایی و در صورت امکان اکران کنیم. 

وی با بیان اینکه این برنامه در محل مقبره علامه صاحب‌الفصول واقع در خیابان قصر الدشت و در مسجد حائری برگزار می‌شود، گفت: علامه صاحب‌الفصول اولین بزرگواری است قبور ائمه بقیع(ع) را بازسازی کرد و اکنون حاشیه‌هایی که در اطراف بقیع دیده می‌شود، به دستان مبارک ایشان انجام شد. در واقع در جریان تخریب دوم که در هشتم شوال 1344 که به یوم‌الهدم مشهور است، مسلمانان از سفر حج، امتناع کردند، اما «علامه شیخ عبدالرحیم فصولی حائری» نوه صاحب‌فصول در همان سال یا سال بعد همراه با تعداد زیادی از شیعیان از جانب سوریه عازم حج می‌شوند و با استقبال عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن سعود روبرو می‌گردد و از همین فرصت استفاده کرده و به تخریب بقیع اعتراض می‌کند و مقدمات ترمیم قبور ائمه بقیع (ع) و اجازه زیارت زائران را فراهم می‌کنند.

ابراهیمی سخنرانی فرزند گرامی علامه صاحب‌الفصول را از دیگر برنامه‌های این مراسم معرفی کرد و افزود: سخنران اصلی این مراسم حکیم محمدمهدی حائری فرزند صاحب‌الفصول است که درباره نقش پدر خویش در ترمیم قبور ائمه بقیع (ع) صحبت خواهد کرد. همچنین از فردی به نام حاج آقای محبی دعوت به عمل آوردیم که از نزدیک با علامه صاحب‌الفصول دیدار داشت. 

وی برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی با حضور برخی مادحین اهل‌ بیت (ع) را آخرین برنامه مراسم رونمایی از مستند «پنجره‌های بهشت» معرفی کرد. 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها