پایگاه اینترنتی اللؤلؤه:

محکومیت سرکوب مخالفان در بحرین از سوی کارشناسان سازمان ملل

کارشناسان سازمان ملل متحد اقدام رژیم بحرین را در سرکوب مخالفان در این کشور محکوم کردند.
کد خبر: ۲۹۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ - 07July 2018

محکومیت سرکوب مخالفان در بحرین از سوی کارشناسان سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه اینترنتی اللؤلؤه، کارشناسان سازمان ملل متحد اقدام رژیم بحرین را در سرکوب مخالفان در این کشور محکوم کردند.

این پایگاه اینترنتی افزود: پس از اینکه اعضای هیئت دولتی به ریاست عبدالله الدوسری، وزیر خارجه بحرین، در قانع کردن سازمان ملل در زمینه اجرای میثاق بین‌المللی حقوق شهروندی و سیاسی در این کشور ناتوان ماندند، کارشناسان سازمان ملل به شدت سرکوب طایفه گرایانه و رعایت نشدن حقوق بشر در این کشور و سرکوب مخالفان را محکوم کردند.

در نشستی که برای بررسی گزارش بحرین درخصوص پایبندی به اجرای میثاق بین المللی برگزار شد، کارشناسان سازمان ملل از استفاده از دادگاه های نظامی برای محاکمه غیرنظمیان بحرینی و سرکوب بی‌حد و حصر آزادی بیان و آزادی برگزاری تجمع ها و همچنین احکام صادر شده ضد مدافعان حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان سازمان ملل تصریح کردند: مجازات اعدام که در میثاق سازمان ملل برای خطرناک ترین جنایتها و جرمها تعیین شده است، در بحرین ضد جرم های کوچکی همچون به آتش کشیدن مکانی یا تاخیر در تشییع جنازه صادر می شود و این در حالی است که تعریف گسترده غیر ضروری از تروریسم، درها را به سوی سوء رفتار و اقدام خشن دولت‌ها باز می کند.

کارشناسان سازمان ملل همچنین با اشاره به اینکه بحرین گزارش خود را به مدت ده سال به تاخیر انداخته است، نگرانی خود را از سرکوب‌هایی که پس از اعتراضات مردمی در سال 2011 صورت گرفت، ابراز کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها