مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

انتقال ۵۰۰ برگ سند رزمندگان «تفرش» به مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس

«علی‌اکبر فراهانی» گفت: ۵۰۰ برگ سند مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس مربوط به رزمندگان شهرستان «تفرش»، در قالب ۱۲ پوشه به مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی منتقل شد.
کد خبر: ۲۹۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ - 08July 2018

500 برگ سند به مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی منتقل شد«علی‌اکبر فراهانی» مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با بیان این‌که ۵۰۰ برگ سند مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس مربوط به رزمندگان شهرستان «تفرش» به این مرکز منتقل شد، اظهار داشت: این اسناد در قالب ۱۲ پوشه شامل مکاتبات مربوط به جبهه و جنگ تحمیلی تا سال ۱۳۷۸ است.

وی افزود: هر کدام از این اسناد می‌تواند روایت‌گر بسیاری از وقایع و حوادث مربوط به سال‌های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس باشد که قصه مقاومت و دلیری‌های مردم این آب و خاک را برای نسل امروز روایت می‌کند.

مدیر مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: از دوران هشت سال دفاع مقدس دستاورد‌های بسیاری داریم که باید به‌عنوان سند ارزشمند ملت ایران حفظ، ثبت، بهره‌برداری و نگهداری شود.

فراهانی با اشاره به طبقه‌بندی اسناد منتقل شده از شهرستان «تفرش»، گفت: این اسناد در قالب پوشه‌های «ستاد کنترل حوادث و رویدادها»، «کمیته مقابله با حملات شیمیایی میکروبی دشمن»، «کمیته امداد و نجات»، «امور جبهه و جنگ»، «گردان و اردوگاه قدس»، اسناد مربوط به «ستاد بازسازی شهرستان تفرش»، «حملات هوایی»، «احداث پناهگاه»، «هفته جنگ»، «تبلیغات جنگ»، «امور جنگ و بسیج»، «امداد و نجات و کمک‌رسانی به جبهه‌های جنگ تحمیلی» طبقه‌بندی و به این مرکز منتقل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار