مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی خبر داد؛

راهیابی حافظان و قاریان آذربایجان‌شرقی به مسابقات کشوری قرآن اوقاف

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی از راهیابی ۴۳ نفر از حافظان و قاریان آذربایجان‌شرقی به مسابقات کشوری قرآن اوقاف استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ - 08July 2018

راهیابی ۴۳ نفر از حافظان و قاریان آذربایجان‌شرقی به مسابقات کشوری قرآن اوقافبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «حجت‌الاسلام و المسلمین علی مصائبی» مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی در اختتامیه مسابقات استانی قرآن اوقاف با اشاره به اینکه در امتحان کتبی سال گذشته بیش از 7000 نفر شرکت کردند، اظهار داشت: در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن استان هم 2000 نفر بالای 18 سال شرکت کرده و نزدیک به 500 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه مسابقات در سه روز برای برادران و خواهران در اداره اوقاف و دانشگاه هنر برگزار شد، افزود: چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، با معرفی نفرات برتر در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء، دعاخوانی، اذان و معارف در دو بخش خواهران و برادران به اتمام رسید و از نفرات اول تا سوم این رشته‌ها با اهدای لوح سپاس و جوایز، تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این دور از مسابقات، 43 نفر حائز رتبه استانی شده و به مسابقات کشوری استان مرکزی راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه برای درخشش بیشتر مسابقه دهندگان و افزایش سطح کیفی مسابقات از اساتید برجسته استفاده کردیم، گفت: برای راه‌یافتگان کشوری هم برنامه ویژه‌ای داریم تا با آمادگی بیشتری در مسابقات اراک حضور یابند.

مصائبی برگزاری مسابقات را با حداقل هزینه و به صورت اقتصادی دانست و گفت: به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور، صرفه جویی زیادی کردیم و به جز اسکان و جوایز شرکت کنندگان و داوران که از نیات واقفین پرداخت شد، هزینه دیگری نکردیم.

وی در پایان با انتقاد از اینکه به خاطر نبود زیرساخت‌های لازم، از آذربایجان شرقی شاهد بروز و ظهور قاریان و حافظان بین‌المللی نبودیم، تصریح کرد: به دنبال فراهم کردن زمینه تربیت و تقویت حافظان و قاریان بین‌المللی از استان و معرفی به جامعه بین‌الملل هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار