استاندار ایلام:

رمز پیروزی ملت ما در برابر سلطه گران فرهنگ ایثار و شهادت است

استاندار ایلام در نشست ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: روحیه ایثار و از خودگذشتگی باعث شد تا در مقابل دشمن تا دندان‌ مسلح پیروز شویم و این رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران بود.
کد خبر: ۲۹۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ - 08July 2018

رمز پیروزی ملت ما در برابر سلطه گران فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام بر حفظ عظمت شهدا در اجرای یادواره‌های شهدا تأکید کرد و گفت: در برگزاری یادواره‌های شهدا سعی کنیم یک برنامه‌ ریزی منسجم و هدفمند داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس از دوران بی‌نظیر تاریخ کشور است، افزود: در 8 سال دفاع مقدس با دستان خالی و فقط با سلاح الله‌ اکبر به پیروزی رسیدیم و این معجزه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

 استاندار ایلام با اشاره به اهمیت دفاع مقدس و دو واژه ایثار و شهادت، گفت: در آن زمان اگر چه وسایل و امکانات کافی برای مقابله با دشمن نداشتیم اما همین روحیه ایثار و از خودگذشتگی باعث شد تا در مقابل دشمن تا دندان‌ مسلح پیروز شویم و این رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران بود.

 سلیمانی دشتکی بیان کرد: برای حفظ این روحیه پیروزی‌ بخش بایست در برگزاری یادواره‌ها، کنگره‌ها، راهیان نور، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، حفظ موزه و آثار دفاع مقدس، برگزاری المان‌ها و یادمان‌های مختلف شهدا و خانواده معظم شهدا را تکریم کنیم.

 استاندار ایلام با اشاره به این نکته که وظیفه ما در مقابل ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران سنگین است، گفت: اگر همه ما به وظیفه خود در خدمتگزاری به مردم به‌ درستی عمل کنیم، می‌توانیم ادامه‌ دهنده راه شهدا باشیم.

 وی به نقش دستگاه‌های متولی فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: امروز دستگاه‌های زیادی متولی امور فرهنگی هستند و برای جلوگیری از موازی کاری بایست تقسیم‌ کار داشته باشیم.

 استاندار ایلام در پایان پیشنهاد داد که در کتاب‌های درسی ابتدایی از شهدای هر استان در قالب‌های مختلف یاد شود، همچنین خاطر نشان کرد: می‌شود در کتب درسی یک‌ فصل را به مسائل خاص هر استان اختصاص داد و ما این مهم را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار