الحوثی: شایعه ایرانی بودن موشک‌های یمن، دستاویزی برای ادامه تجاوز است

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن شایعه ایرانی بودن موشک‌های این کشور را دستاویزی برای ادامه تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی به یمن دانست.
کد خبر: ۲۹۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ - 08July 2018

الحوثی: شایعه ایرانی بودن موشک‌های یمن، دستاویزی برای ادامه تجاوز استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: اگر آمریکا دلایل کافی درباره متهم کردن ایران به واردات موشک‌های بالستیک به یمن در اختیار داشت، نیکی هیلی نماینده واشنگتن در سازمان ملل مانند بازیگران هالیوود اقدام نمی‌کرد و آن نمایش نشان دادن بقایای موشکی را که مدعی بود سامانه پاتریوت آمریکا آن را منهدم کرده، بازی نمی‌کرد.

وی افزود:  ظاهرا سامانه پاتریوت وقتی این موشک ادعایی را هدف قرار داد حواسش جمع بوده که تمام قسمت‌های آن را منهدم کند و فقط علامت کشور سازنده آن باقی بماند.

الحوثی گفت: بعد از این نمایش، چین اعلام کرد که هیچگونه دلایلی قوی دال بر اینکه موشک‌های شلیک شده به یمن ساخت ایران است وجود ندارد. بنابراین ائتلاف متجاوز سعودی از شایعه ایرانی بودن موشک‌ها بعنوان دستاویزی برای تجاوزگری و توجیهی برای استمرار تجاوز خود بهره می‌برند.

وی تاکید کرد که هدف از طرح این شایعات، مخفی کردن رهبری تجاوز به یمن توسط آمریکا و مشارکت عملی این کشور در ائتلاف متجاوز و جنایتکار که هر روز مرتکب کشتارهای جمعی می‌شود، است.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در ادامه با اشاره به شایعات مختلفی که درباره قاچاق موشک‌های ایران به یمن مطرح می‌شود،  اظهار داشت که ائتلاف متجاوز در برخی از اوقات هواپیمایی را مجبور به فرود کرده و مدعی شده است که موشک‌ها از طریق فرودگاه وارد یمن می‌شود و این در حالی است که هواپیماها از فرودگاه‌های کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن برخاسته و مورد بازرسی قرار گرفته و همچنین کشورهای متجاوز از زمین و دریا و هوا ما را محاصره کرده‌اند و همه گذرگاه‌های زمینی و دریایی تحت کنترل آمریکا، امارات، عربستان و همپیمانانشان است.

الحوثی افزود: این شایعات با حمله به همه بندرهای یمن همزمان شده است و متجاوزان هر کشتی را که حتی در چارچوب سازمان ملل وارد بندر الحدیده می‌شود، تفتیش می‌کنند.

وی گفت: شایعات قاچاق سلاح به یمن در حالی مطرح می‌شود که حتی امکان وارد کردن برخی از داروها و مواد اولیه به یمن وجود ندارد و یا ورود آن دشوار و هزینه بر است.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تاکید کرد که کشورش هرگز به میدان تصفیه حساب هیچ طرفی تبدیل نخواهد شد و یمن از یگان موشکی برخوردار است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها