دولت بحرین با مداوای شیخ عیسی قاسم در خارج از کشور موافقت کرد

دولت بحرین با مداوای آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین در خارج از کشور موافقت کرده است.
کد خبر: ۲۹۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷ - 08July 2018

دولت بحرین با مداوای شیخ عیسی قاسم در خارج از کشور موافقت کردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ دولت بحرین پس از ۱۴ ماه اقامت اجباری رهبر معنوی شیعیان بحرین و وخامت اوضاع جسمانی او، دستور داد که آیت الله شیخ عیسی قاسم در خارج از کشور درمان شود.

به گزارش پایگاه خبری مرآة البحرین، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور دستور داد نا «امور مربوط به سفر شیخ عیسی قاسم به خارج از کشور برای درمان بر اساس نظر پزشکان تسهیل شود.»

پادشاه بحرین در تاریخ ۲۰ ژوئن سال ۲۰۱۶ تابعیت بحرینی آیت الله شیخ عیسی قاسم را لغو کرد و پس از آن تا به امروز محل تولد وی (منطقه الدراز) را تحت محاصره قرار دادند.

از ماه می سال ۲۰۱۷ نیز به دستور پادشاه بحرین در اقامت اجباری به سر می‌بُرد، تا اینکه وضعیت جسمانی او وخیم و راهی بیمارستان شد.

 صدها نفر از مردم بحرین نیز امشب در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف این کشور تظاهرات و به ابهام اوضاع جسمانی رهبر معنوی شیعیان این کشور از زمان انتقال او به بیمارستان، اعتراض کردند.

این تظاهرات در مناطق «المعامیر، الدیه و البلاد القدیم» برگزار شده است. معترضان در حالی که تصاویر شیخ عیسی قاسم را در دست داشتند، شعارهایی علیه آل خلیفه سر دادند و خواستار سقوط رژیم شدند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی علیه «حمد عیسی» پادشاه بحرین، وی را مسئول وخامت اوضاع جسمانی دانسته‌ و تلاش‌های پادشاه این کشور برای درمان آیت الله شیخ عیسی را «دروغین» و او را «خائن دروغگو» خواندند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار