کمیته جستجوی مفقودین تشریح کرد:

برنامه تشییع و خاکسپاری 55 شهید گمنام در 14 استان کشور

تشییع و خاکسپاری 55 شهید گمنام در هفته پایانی شهریور ماه و هفته اول مهر ماه مصادف با هفته دفاع مقدس برگزار می گردد.
کد خبر: ۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹ - 10September 2013

برنامه تشییع و خاکسپاری 55 شهید گمنام در 14 استان کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بعد از تدفین ۴ شهید گمنام در شهرهای قم و رامسر در روز پنج شنبه ۱۴ شهریور ماه، در ادامه برنامه ریزیها برای تدفین 55 شهید گمنام در 14استان کشور، برنامه زمانی برگزاری مراسم خاکسپاری استانها قطعی شد.
 
بنا بر هماهنگی های انجام شده، تمامی خاکسپاری شهدای گمنام والا مقام در هفته پایانی شهریور ماه و در هفته اول مهر ماه (مصادف با هفته دفاع مقدس) برگزار می گردد.
 
بر اساس اعلام  سردار سید محمد باقرزاده "فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح" شهدای گمنام در 14استان مختلف کشور تشییع خواهند شد،که شرح آن به صورت ذیل می باشد:
 
استان اصفهان میزبان 3 شهید گمنام:
 
در استان اصفهان دو شهید بزرگوار در شهر کوهپایه و یک شهید بزرگوار در توپخانه ارتش اصفهان در روز چهارشنبه سوم مهرماه ۹۲ با حضور باشکوه مردم شهید پرور استان به خاک سپرده خواهند شد.
 
استان سیستان و بلوچستان میزبان 2 شهید گمنام:
 
همچنین در استان سیستان و بلوچستان ۲ شهید گمنام در مرکز شهرستان دلگان، شهر گلمورتی در روز سه شنبه دوم مهرماه ۹۲ طی مراسمی به خاک سپرده میشوند.
 
استان فارس میزبان 9 شهید گمنام:
 
در استان فارس نیز3 شهید گمنام در شهر خشت واقع در شهرستان کازرون، ۲ شهید گمنام در شهر کارزین واقع در شهرستان قیر و کازرین، ۲ شهید گمنام در شهر اسیر واقع در شهرستان مُهر و ۲ شهید گمنام در شهر سده واقع در شهرستان اقلید در روز جمعه ۲۹ شهریورماه ۹۲ تشییع و به خاک سپرده خواهند شد. مراسم استقبال از شهدای استان فارس دو روز قبل از برگزاری مراسم خاکسپاری یعنی در روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه خواهد بود.
 
استان خراسان رضوی میزبان 8شهید گمنام:
 
در استان خراسان رضوی 3 شهید گمنام در شهر باخرز، 3 شهید گمنام در شهر طرقبه و 2 شهید گمنام در شهر دولت آباد(شهرستان زاوه)  تشییع و خاکسپاری می شوند.
 
استان بوشهر میزبان 10 شهید گمنام:
 
در استان بوشهر 3 شهید گمنام در شهر بندر ریگ، 3 شهید گمنام در جزیره شیف، 2 شهید گمنام در نیروگاه اتمی  بوشهر و 2 شهید گمنام در شهر چغادک تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
 
استان گیلان 5 میزبان شهید گمنام:
 
در استان گیلان، 4 شهید گمنام در شهر لنگرود و یک شهید بزرگوار در اداره اطلاعات رشت تشییع می گردد.
 
استان البرز میزبان 5 شهید گمنام:
 
در استان البرز 2 شهید گمنام در شهر ماهدشت و 3شهید گمنام در شهر طالقان تدفین خواهد شد.
 
استان همدان میزبان 1 شهید گمنام:
در استان همدان 1 شهید گمنام در دانشکده فنی و حرفه ای شهید مفتح همدان تشییع و به خاک سپرده می شوند.
 
استان خوزستان میزبان 2 شهید گمنام:
در استان خوزستان، 2 شهید گمنام در شهر دزآب (امام) شهرستان دزفول، در استان تهران 2 شهید گمنام در شهر نصیر شهر (شهرستان رباط کریم)
 
استان سمنان میزبان 2 شهید گمنام:
 
در استان سمنان 2 شهید بزرگوار در شهر درجزین (شهرستان مهدیشهر)
 
استان قزوین میزبان 2 شهید گمنام:
 
در استان قزوین 2 شهید گمنام در شهر دانسفهان (شهرستان بوئین زهرا)
 
استان کردستان میزبان 2 شهید گمنام:
 
در استان کردستان 2 شهید گمنام در شهر سریش آباد (شهرستان قروه)
 
استان کرمان میزبان 2 شهید گمنام:
 
دراستان کرمان 1 شهید گمنام در لشگر 41 ثارالله کرمان و 1 شهید گمنام در شهر راین (شهرستان کرمان)تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
 
استان تهران میزبان 2 شهید گمنام:
 
در استان تهران 2 شهید گمنام در شهر نصیر شهر (رباط کریم) تشییع و به خاک سپرده خواهند شد .
 
لازم به ذکر است، این شهدا در عملیاتهای بدر، خیبر، والفجر ۸، کربلای ۵ و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیدهاند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جستوجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است.
 
پیکر این شهدا که طی عملیات برونمرزی در خاک عراق کشف شده بود، ۲۴ مرداد ماه ۹۲ از طریق مرز شلمچه به خاک جمهوری اسلامی منتقل و طی مراسمی با اجساد ۶۱ سرباز کشتهشده عراقی مبادله شدند. این شهدا در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام در شهر تهران تشییع گردیده و میهمان اجلاس خبرگان رهبری نیز بودند.
 
کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با دعوت از عموم مردم شهید پرور شهرهای یاد شده بویژه جوانان و دانشجویان عزیز درخواست نمود تا با شرکت گسترده خود در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با آرمانهای شهیـدان تجدید پیمان نمایند.
نظر شما
پربیننده ها