رویترز: ائتلاف سعودی در حدیده به بن‌بست رسیده است

خبرگزاری رویترز نوشت: ائتلاف سعودی با گذشت دو ماه از آغاز عملیات برای تصرف بندر حدیده، هنوز نتوانسته پیشرفتی در آن به‌دست بیاورد و باید با دست خالی آنجا را ترک کند.
کد خبر: ۲۹۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ - 10July 2018

رویترز: ائتلاف سعودی در حدیده به بن‌بست رسیده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العالم، خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در گزارشی به بررسی عملیات ائتلاف سعودی برای تصرف بندر «الحدیده» در یمن پرداخت و نوشت که با گذشت چندین هفته از آغاز عملیات، ریاض هنوز نتوانسته دستاوردی در آن داشته باشد.

رویترز با بیان اینکه نظامیان ائتلاف سعودی بدون اینکه بتوانند فشارها را به انصارالله افزایش دهند، حدیده را ترک کردند، نوشت: «ریاض و ابوظبی در این ماجراجویی پیشرفت کمی داشتند، کسانی که وعده داده بودند هدفشان، قطع خط اصلی تدارکات حوثی‌ها و مجبور کردن آنها به آمدن پای میز مذاکره بود.»

در حالی که ائتلاف سعودی در تاریخ ۲۰ ژوئن مدعی شده بود فرودگاه حدیده را تصرف کرده است؛ اما مسئولان انصار الله به این خبرگزاری گفتند که آنها هیچ‌گاه کنترل این فرودگاه، که حدود ۲۰ کیلومتر مربع وسعت دارد را به دست نگرفتند.

یک منبع نظامی یمنی در ائتلاف سعودی مدعی است که انصارالله بخش شمالی فرودگاه حدیده را در دست دارد و نیروهای ائتلاف سعودی تلاش می‌کنند موقعیتشان را در حاشیه جنوبی این فرودگاه تثبیت کنند.

رویترز با اشاره به ادعای «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی مبنی بر تسلط کامل آنها بر فرودگاه حدیده، نوشت: «مقامات اماراتی اما به درخواست ما برای اظهار نظر در این باره، پاسخ ندادند».

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه وضعیت فعلی حدیده، نشان‌دهنده چالشی است که ائتلاف سعودی برای در دست گرفتن کنترل حدیده در غیاب وجود یک راهکار سیاسی با آن روبه‌رو است، تاکید شده است: حوثی‌ها که بیشتر مناطق یمن از جمله پایتخت را در کنترل خود دارند، در جنگ‌های چریکی ماهر هستند. رزمندگان حوثی نیروهای اماراتی را در نزدیکی فرودگاه (حدیده) و همچنین در جاده منتهی به ساحل غربی، بسیار آزار دادند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار