رئیس سازمان استاندارد ایران در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کالای ایرانی نیازمند حمایت همه‌جانبه/ ظرفیت هنری به کمک تولید داخلی بیاید

نیره‌سادات پیروزبخت با بیان اینکه کالای ایرانی نیازمند حمایت همه‌جانبه است، گفت: باید از ظرفیت‌های هنری از جمله شعر، کارتون، گرافیک، فیلم و داستان برای «حمایت از کالای ایرانی» استفاده کرد.
کد خبر: ۲۹۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ - 10July 2018

«نیره‌سادات پیروزبخت» رئیس سازمان استاندارد ایران در حاشیه نمایشگاه پوستر «حمایت از کالای ایرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با تاکید بر اینکه بومی‌گرایی یکی از مهمترین فاکتورهای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی مفاهیم زیادی را در برمی‌گیرد که امسال با توجه به مسائل بین‌المللی در جهت پشتوانه‌سازی اقتصادی بسیار مهم است.

وی درباره اثرگذاری نقش هنر و هنرمندان در تحقق شعار سال گفت: اصولاً در هر مقوله‌ای نباید فقط به فضای سفت و سخت آن مقوله تمرکز کرد، بلکه حتماً باید از ظرفیت‌های هنری از جمله شعر، کارتون، گرافیک، فیلم و داستان استفاده کرد تا بتوان این مفاهیم را بهتر منتقل کرد.

رئیس سازمان استاندارد ایران تاکید کرد: بچه‌های ما با ابزارهایی که به مسئله فرهنگ‌سازی می‌پردازند، آشنا هستند؛ همانطور که یکی از ابزارهای مهم فرهنگ‌سازی کارتون و گرافیک است، خیلی راحت‌تر می‌توان از این ابزارها برای جذب مخاطب استفاده کرد.

پیروزبخت گفت: یکی از مهمترین کارهایی که به عنوان دستگاه‌های اجرای در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی می‌توانیم در دستور کار قرار دهیم هماهنگی در راستای حمایت از کالاهای داخلی است؛ یعنی همه دستگاه‌ها همانند یک زنجیره در برابر مردم یک‌سری فعالیت تبلیغی داشته باشند؛ البته باید سلامت و ایمنی کالاهای ایرانی را تضمین کنیم تا مردم آسوده خاطر باشند.

وی صادرات و کمک به تولیدکنندگان را 2 اقدام برای محقق شدن شعار امسال دانست و عنوان کرد: ما باید همه اعتقاد داشته باشیم که واقعاً ملزم به خرید کالای ایرانی باشیم و در حد شعار نباشد. وقتی که با کالای کم کیفیت روبرو می‌شویم سازمان‌های نظارتی را در جریان بگذاریم تا این دستگاه‌ها بتوانند اشکلات این کالاها را پیگیری کنند و حتماً تولیدکنندگان نیز تلاش کنند تا سطح کیفیت‌ محصولشان را ارتقا دهند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها