یادداشت/ سیروس فتح‌اله

تاکتیک «موشک جواب موشک»

موازنه قوا در تحولات منطقه به خاطر استفاده محور مقاومت از تاکتیک موشک جواب موشک به نفع این محور تغییر یافته است؛ لذا قطعا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد ریشه‌کن شدن طمع قدرت‌های استعماری به منطقه غرب آسیا خواهیم بود.
کد خبر: ۲۹۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ - 10July 2018

تاکتیک موشک «جواب» موشکگروه بین‌الملل دفاع پرس- سیروس فتح اله؛ بررسی تحولات میدانی مربوط به 2 کشور «یمن» و «فلسطین» نشان می‌دهد که این ملت‌های مقاوم با الگو گرفتن از یکدیگر و با کم‌ترین امکانات در مقابل شرورترین و متجاوزترین اشغالگران جهانی مقاومت می‌کنند؛ تجاوزگرانی که در راستای تحقق اهداف شوم، غیراخلاقی و غیرانسانی خود علاوه بر این‌که از پیشرفته‌ترین تسلیحات و تجهیزات برخوردار هستند، از حمایت‌های سیاسی قدرت‌های استعماری در جوامع بین‌المللی نیز برخوردارند.

همانطور که ملاحظه می‌شود، صهیونیست‌ها همچنان طبق روال سابق مواضع فلسطینی‌ها را هدف حملات موشکی قرار می‌دهند. اگر دقت کنیم، متوجه می‌شویم که شیوه حملات صهیونیست‌ها نسبت به گذشته، چندان تغییر خاصی نکرده و راهبرد آن‌ها در واقع همان راهبرد قبلی و تکراری است؛ اما در این میان نوع واکنش گروه‌های مقاومت اسلامی به حملات صهیونیست‌ها دیده می‌شود که چند صباحی است، تغییر یافته و حتی می‌توان گفت که در نوع خود بی‌سابقه بوده و همین واکنش‌ها باعث نگرانی صهیونیست‌ها شده است.

گروه‌های مقاومت اسلامی معادله جدیدی را در پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها طراحی کرده‌اند، به محض این‌که مواضع آن‌ها توسط صهیونیست‌های اشغالگر مورد حمله قرار می‌گیرد، با شلیک موشک‌های پی‌درپی به سمت مواضع صهیونیست‌ها پاسخ دندان‌شکنی به آن‌ها می‌دهند.

تغییر شیوه پاسخ گروه‌های مقاومت اسلامی به حملات متجاوزانه صهیونیستی، موجی از نگرانی را در بین آل صهیون به راه انداخته است که در صورت تداوم حملات آن‌ها به سمت نوار غزه موشک‌های زیادی از سوی گروه‌های مقاومت به سوی شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده و آرامش روز و شب را از آن‌ها سلب خواهد کرد.

بنابراین از این به بعد، گروه‌های مقاومت اسلامی به صهیونیست‌ها اجازه نخواهند داد که معادله جدیدی را علیه ملت فلسطین تحمیل کنند، بلکه این ملت فلسطین است که معادله‌های جدیدی را برای صهیونیست‌ها تعریف و تحمیل خواهد کرد؛ قطعا اگر در آینده درگیری‌ بین ملت فلسطین و صهیونیست‌ها در سطوح گسترده صورت گیرد، قواعد درگیری را گروه‌های مقاومت اسلامی مشخص خواهند کرد.

این نوع واکنش در بین گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین محصور نمانده است؛ چرا که می‌توان شیوه برخورد گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین با صهیونیست‌ها را با شیوه برخورد ارتش و کمیته مردمی یمن (وابسته به انصار الله) با ائتلاف متجاوز سعودی مقایسه کرد. نیروهای انصار الله یمن پاسخ غیرانسانی حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق غیر نظامی را با شلیک موشک‌های بومی به سمت مواضع نظامی سعودی‌ها پاسخ می‌دهند؛ معادله‌ و شیوه‌ای که انصار الله در این جنگ به کار می‎برد، دقیقا شبیه معادله‌ و راهبردی است که گروه‌های مقاومت اسلامی علیه صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند. شکی در این نیست که مقاومت ملت یمن در مقابله با ائتلافی که تمام شرورهای جهان را در خود جای داده است، تأثیر مثبتی بر پرونده‌های منطقه به ویژه بر روی مسأله فلسطین تأثیر خواهد گذاشت.

وجه اشتراک رژیم‌های صهیونیستی و آل سعود عجز و ناتوانی آن‌ها در مقابل موشک‌ها و راکت‌هایی است که از سوی 2 ملت مقاوم و مجاهد فلسطین و یمن یه سمت آن‌ها شلیک می‌شود؛ با وجود این‌که سعودی‌ها برای خرید سامانه آمریکایی «پاتریوت» زیاد هزینه کرده‌اند؛ اما این سامانه با وجود ادعای مقامات سعودی از دفع حملات موشکی مقاومت یمن به خاک عربستان عاجز است.

البته این مسأله در مورد رژیم صهونیستی نیز صدق می‌کند. سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» که صهیونیست‌ها تبلیغات گسترده‌ای در مورد آن انجام داده‌اند و این اطمینان را در بین شهرک‌نشین‌ها بوجود آورده‌اند که آن‌ها در مقابل موشک‌های گروه‌های مقاومت اسلامی ایمن هستند و با وجود این سامانه هیچ موشکی به این شهرک‌ها اصابت نخواهد کرد؛ اما شلیک‌های مستمر موشک‌های مقاومت اسلامی ناکارآمدی این سامانه را بارها و بارها ثابت کرده و فرار شهرک‌نشینان از ترس موشک‌های گروه‌های مقاومت در روزهای اخیر دلیل موثقی بر این ادعا است.

در پایان می‌توان گفت که موازنه قوا در تحولات منطقه به نفع محور مقاومت در حال تغییر است و قطعا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد ریشه‌کن شدن طمع قدرت‌های استعماری به این منطقه خواهیم بود و آن روز خیلی دور نیست که ملت‌های منطقه آینده سیاسی و نظامی خود را بدون دخالت ابرقدرت‌ها رقم خواهند زد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها