مجتهدزاده خبر داد؛

فعال‌سازی مجدد کارگروه‌های مادران، همسران و دختران شهدا

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: کارگروه‌های مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا حدود سه سال پیش راه‌اندازی شد، اما تنها کارگروه خواهران شهدا بود که به خوبی اهداف این کارگروه را دنبال کرد. در نظر داریم دیگر کارگروه‌ها را با حضور صاحب‌نظران عرصه ایثار، فعال‌تر کنیم.
کد خبر: ۲۹۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ - 10July 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جلسه هم اندیشی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه 19 تیرماه) با حضور برخی از خانواده‌‌های شهدا در ساختمان راهیان نور برگزار شد.

مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این نشست از فعال‌سازی مجدد کارگروه‌های ایجاد شده مادران، همسران و دختران شهدا با حضور صاحب نظران عرصه ایثار خبر داد و اظهار داشت: همسران و مادران رزمندگان در دوران دفاع مقدس نه‌تنها مانع حضور رزمندگان در جبهه نشدند، بلکه در ستادهای پشتیبانی نیز شرکت کردند. در دفاع مقدس الگویی از زنان ایجاد و در دیگر کشورهای اسلامی نیز اجرا شد.

راه‌اندازی مجدد کارگروه مادران، همسران و دختران شهدا

وی افزود: امروز جامعه به همان گفتمان ایثار نیاز دارد. زنان کشورمان همان طور که در آن دوران موفق شدند، امروز نیز از جنگ نرم پیروز و سربلند خارج خواهند شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خواهران شهدا زینب وار رسالت خود را عملی کردند و در جامعه حضور یافتند. در این سازمان نیز کارگروه خواهران شهدا به بهترین نحو اهداف خود را دنبال کرده و منجر به تشکیل  کانون «پیام آوران عاشورا» شد. بهمن ماه سال گذشته همایش پیام آوران عاشورا با حضور خواهران شهدا در سطح ملی برگزار شد که بسیار مورد استقبال خانواده شهدا قرار گرفت.

مجتهدزاده ادامه داد: چند سال پیش کارگروه خواهران، همسران، فرزندان و مادران شهدا تشکیل شد اما تنها کارگروه خواهران به خوبی عمل کرد. از آن‌جایی که جامعه امروز به حضور خانواده شهدا نیاز دارد، در نظر داریم که دیگر کارگروه‌ها را فعال کرده و در این زمینه فعالیت کنیم.

وی در خصوص چشم انداز کارگروه خواهران، همسران، فرزندان و مادران شهدا، گفت: کارگروه با حرکت بر پایه نگاه‌ ممتاز نظام اسلام به موضوع دفاع مقدس، گفتمان‌سازی و نهادینه سازی آن در سطح جامعه و در عرصه بین‌المللی، الگوسازی و اسوه سازی و ترویج زندگی مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در سطح ملی و جامعه جهانی با تاکید بر ارزش‌های دفاع مقدس در مولفه‌هایی همچون شهادت‌طلبی، آرمان‌خواهی، دشمن‌شناسی و جهاد می‌کوشد تا به تحکیم و تقویت پیوند میان نسل‌ها در راستای نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام ورزد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ثبت و حفظ حماسه‌های جاودانه حضور و مشارکت مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا و خانواده معظم ایثارگر در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، ارتقاء منزلت و جایگاه معنوی آن‌ها در جامعه، ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت به سایر اقشار در ابعاد بومی، ملی، منطقه‌ای و جهانی براساس فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را از جمله ماموریت‌های کارگروه‌های خانواده شهدا در این سازمان برشمرد.

گفتنی است، حاضران در این جلسه به بیان پیشنهادات در خصوص فعالیت‌ کارگروه های همسران، دختران و مادران شهدا پرداختند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها