مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌های تربیت مربی مهدویت در استان مرکزی

«مصطفی مشایخی» گفت: کارگاه‌های تربیت مربی مهدویت با هدف پرداختن به مباحثی همچون بررسی منجی از دیدگاه قرآن کریم و احادیث، نشانه‌های ظهور و وظائف ما در عصر غیبت، امام شناسی، خرافه‌گری در عصر ظهور، شبهات عصر ظهور و... در استان مرکزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ - 10July 2018

برگزاری کارگاه های ترتیب مربی مهدویت در استان مرکزی«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، اظهار داشت: به همت مؤسسه «مصاف» و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج)، کارگاه‌های تربیت مربی مهدویت برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفت پیدا کردن نسبت به حجت نه‌تنها یک امر فردی و حتی اجتماعی، بلکه کاملا در راستای دین انسان و سعادت و خوشبختی وی است.

مشایخی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در زمان غیبت مانند وظیفه در زمان حضور امام معصوم (ع) است؛ گرچه آن حضرت از نظر ما غایب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است.

وی تصریح کرد: انتظار فرج یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است و مجموعه‌ای از وظایف و تکالیف است که باید عملی شود تا یک فرد، منتظر حقیقی مولا و امام خود باشد.

وی با اشاره به برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: نزدیک به ۱۱۸ نفر از استان مرکزی در کارگاه آموزشی دوره مقدماتی «نگین ۱» و «نگین ۲» ویژه تربیت مربی در حوزه مهدویت شرکت کردند که پس از اتمام این دوره‌ها، گواهینامه به هر یک از آنان اعطا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی در ۱۰ جلسه و در ۱۰ جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر برگزار می‌شود که هفته گذشته نیز نخستین جلسه از آن با حضور استاد باقی برگزار شد.

وی افزود: این کارگاه‌ها که به صورت سراسری در چند استان کشور برگزار می‌شود، ویژه افراد ۱۷ سال به بالا است و افرادی که تمایل به شرکت در این دوره‌های آموزشی را داشتند از طریق سایت مؤسسه «مصاف» نام نویسی کرده بودند.

مشایخی با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، گفت: ایجاد آمادگی عملی برای سربازی حضرت و دفاع از انقلاب اسلامی، بارور نمودن هرچه بیشتر اوقات فراغت جوانان با آموزش و تربیت مهدوی، ترویج و تبین فرهنگ انتظار در میان مردم به‌ویژه نسل جوان، تربیت نیروی انسانی کار آمد و مهدوی یاور در زمینه‌های تبلیغ، تدریس، و تحقیق، جلوگیری از نشر اطاعات موهوم پیرامون فرقه‌های ضاله از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مباحث ارائه شده در این کارگاه‌های آموزشی، پرداختن به مباحثی همچون بررسی منجی از دیدگاه قرآن کریم و احادیث، نشانه‌های ظهور و وظائف ما در عصر غیبت، امام شناسی، خرافه‌گری در عصر ظهور، شبهات عصر ظهور و... است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار