سردار قنبری خبر داد؛

ارتقای امنیت سیستان با انهدام بزرگترین شبکه شرارت

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از متلاشی شدن بزرگترین شبکه شرارت با دستگیری 14 نفر از اعضای آن به طور همزمان در 5 نقطه استان و کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ - 10July 2018

ارتقای امنیت سیستان با انهدام بزرگترین شبکه شرارتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد قنبری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرماندهی استان در جمع خبرنگاران گفت: این شبکه بزرگ شرارت از حدود سه سال پیش در شمال استان سیستان و بلوچستان اقدامات مجرمانه مختلفی نظیر گروگانگیری، ساخت نارنجک دست ساز، طراحی سرقت های مسلحانه، خرده فروشی مواد مخدر، سرقت مسلحانه احشام و خودرو، راه بندان و تیراندازی را برای ایجاد ناامنی در منطقه انجام می دادند.

وی افزود: این شبکه از مخوف ترین شبکه های شرارت متلاشی شده در 10 سال اخیر در شمال استان است که اعضای آن همواره مردم منطقه را آزار و اذیت می کردند و اموالشان را به سرقت می بردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان جرایم این شبکه شرارت را خشونت بار عنوان کرد و گفت: اکثر سرقت های صورت گرفته توسط اعضای این باند با گروگانگیری مال‌باخته‌ها همراه بوده که در آخرین سرقت از یک طلافروشی در زابل به گروگانگیری مالک آن اقدام کرده بودند.

وی تصریح کرد: اعضای این باند مخوف بعد از اقدامات شرورانه خود در منطقه سیستان با متواری شدن به استان های دیگر کشور، مخفیگاه خود را دائم تغییر می دادند تا پلیس نتواند به آنان دسترسی پیدا کند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در رابطه با دستگیری اعضای این شبکه شرارت بیان کرد: از 10 روز پیش اقدامات این شبکه شرارت مورد رصد دقیق کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت به طوری که در اقدامی هماهنگ و منسجم ساعت پنج صبح امروز در 5 نقطه استان و کشور شامل زابل، هیرمند، مشهد، یزد و قائن همزمان 14 نفر از اعضای این شبکه دستگیر شدند.

سردار قنبری ادامه داد: یکی از اعضای این باند در عملیات کارکنان انتظامی استان در درگیری مسلحانه بعد از اصابت گلوله، دستگیر شد.

وی با اشاره به برخی فعالیت های این شبکه شرارت در همکاری با گروه های ضدانقلاب اظهار داشت: تحقیقات از اعضای این شبکه بزرگ در حال انجام است و به طور قطع موارد زیادی از جرایم این افراد بزودی به اطلاع مردم استان می رسد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت این شبکه شرارت کشوری با برنامه ریزی منسجم و دقیق مسئول باند انجام می شده عنوان کرد: به مردم استان این اطمینان را می دهیم که پلیس با آگاهی کامل تمام تلاش خود را برای جلوگیری و مقابله با شرارت ها در کمترین زمان ممکن در منطقه به کار می گیرد.

گفتنی است، منطقه سیستان با 5 شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار