مروری بر واقعه کودتای نافرجام نقاب

بعد از شکست توطئه تجاوزگرانه و خائنانه طبس، استکبار جهانی با همکاری و هماهنگی ستون پنجم (منافقین) از جمله خودفروختگان به اصطلاح ملی‌گرای داخلی در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۵۹ به کودتای نافرجامی دست زد که این مکر دشمن زخم خورده نیز به مانند مکر‌های قبلی با عنایت خداوند بزرگ و پرسنل نیروی هوایی با شکست روبرو شد.
کد خبر: ۲۹۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ - 11July 2018

مروری بر سالروز کودتای نافرجام نوژهگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر دید از این رو سعی کرد تا این انقلاب را با توطئه‌های گوناگون از مسیر اصلی خود منحرف کند، اما با هوشیاری و مقاومت مردم، آن‌ها در این راه با شکست مواجه شدند. دشمنان انقلاب به توطئه‌های مختلف همچون ایجاد غائله کردستان، خوزستان، آذربایجان، گنبد، بلوچستان، طبس و... پرداختند که همه آن‌ها زنجیروار به یکدیگر اتصال داشتند.

بعد از شکست توطئه تجاوزگرانه و خائنانه طبس، استکبار جهانی با همکاری و هماهنگی ستون پنجم (منافقین) از جمله خودفروختگان به اصطلاح ملی‌گرای داخلی در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۵۹ به کودتای نافرجامی دست زد که این مکر دشمن زخم خورده نیز به مانند مکر‌های قبلی با عنایت خداوند بزرگ و به کمک پرسنل آگاه، مومن و متعهد ارتش جمهوری اسلامی به خصوص، نیروی هوایی و برادران سپاه پاسداران کودتای نظامی عوامل خودفروش و مزدور و آمریکایی نقاب با شکست روبرو شد.

اهداف اولیه کودتاگران عبارت از بمباران مناطق بسیار مهمی، چون مراکز حساس همچون منزل مسکونی حضرت امام (ره) در جماران، نخست‌وزیری، مدرسه فیضیه قم، رادیو و تلویزیون، مراکز سپاه پاسداران و کمیته‌ها و پایگاه‌هایی که با کودتاگران اعلام همبستگی نمی‌کردند، بود.

چندی قبل از شروع این کودتا، نیرو‌های حزب‌اللهی نیروی هوایی به همراهی سپاه پاسداران که متوجه حرکت‌های خائنانه این مزدوران شده بودند با زیر نظر گرفتن دقیق کلیه حرکات آنان آمادگی لازم را برای خنثی کردن این توطئه کسب کردند. همزمان با شروع حرکت این وابستگان به آمریکا در سراسر نقاط کشور وارد عمل شدند و با خنثی کردن این حرکت ابلهانه، تعداد زیادی از خائنان را دستگیر کردند.

در اثر درگیری که در این میان پیش آمد، هشت تن از کودتاگران معدوم شدند و یکی از برادران ارتش جمهوری اسلامی به نام استوار یکم «محمد اسماعیل قربانی» به شهادت رسید. در روز بعد از کشف کودتا و سرکوب آن یعنی در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۵۹، امام (ره) در جمع روحانیان و ائمه جماعات تهران و شهرستان‌ها در مورد این توطئه چنین فرمودند: «مگر ملت ما حالا دیگر نشسته آنجا که یک فانتوم و دو فانتوم کارى انجام بدهد. این احمق‌ها نفهمیدند این را که با چهار تا مثلًا سرباز (سرباز‌ها که با این‌ها موافق نیستند) با چهار نفر از این درجه‌دار‌ها مثلًا و امثال این‌ها می‌‏شود یک مملکت ۳۵ میلیونى که همه مجهز هستند، این‌ها بتوانند فتح کنند. این‌ها غلط فکر کردند. این‌ها نفهمیدند که شوروى با همه قدرتى که دارد و با همه ابزارى که دارد و با همه سلاح‌هاى مدرنى که دارد، در افغانستان پوزه‏‌اش به خاک مالیده شده. در عین حالى که این‌ها یک حماقتى است، منتها بعضى جوان‌ها و بیچاره‏‌ها این‌ها را وادار می‌‏کنند یک همچو کارى بکنند. یک همچو کارهایى که همین دو- سه روز مثلًا (بود). خوب، این‌ها نمى‌فهمند که اگر فرضاً هم شما از پایگاه همدان پا شده بودید و آمده بودید و فرض کنید چند تا جا (را) هم کوبیده بودید، شما بالاخره باید زمین هم بیایید یا همان آسمان می‌‏مانید؟ ما از این امور نمی‌‏ترسیم‏». (صحیفه امام، ج. ۱۳، ص. ۱۸)

یکی از علمای جماران در خصوص امداد غیبی شناسایی یکی از خانه‌های تیمی خائنان روایت کرد: روزی برادران کمیته با خبر شدند که خانه‌ای در شمیرانات مکان قمار شده است. چند تن از پاسداران برای بازرسی خانه رفتند. پس از کشف مشروب و بساط قمار، سگ به یک پاسداری حمله می‌کند. آن پاسدار مجبور می‌شود که به زیرزمین برود. در زیرزمین آن خانه اسلحه برای ایجاد کودتا، کشف می‌شود. آن سگ همچون طوفان شن طبس یک امداد غیبی بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار