حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

درگیری در خلیج فارس اقتصاد جهان را فلج می‌کند/ افزایش قیمت نفت به نفع غربی‌ها نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت نفت به 150 دلار به نفع غربی‌ها نیست، گفت: هرگونه درگیری در خلیج فارس، اقتصاد جهان را فلج خواهد کرد.
کد خبر: ۲۹۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ - 11July 2018

/«ابوالفضل حسن‌بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به وقوع جنگ تمدن‌ها اظهار داشت: برخلاف میل باطنی دولتمردان آمریکایی، جنگ تمدن‌ها به وقع پیوسته که قدرت و توان تمدن بی‌نظیر اسلام باعث تضعیف قدرت‌های غربی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه اتحاد و انسجام امت‌های اسلامی باعث عقب‌نشینی دشمنان اسلام و در راس آن‌ها آمریکایی‌ها شده است، افزود: مستضعفین راه نجات خودشان را در تمدن اسلامی می‌بینند. امروز علاوه بر کشورهای آسیایی، اروپایی‌ها هم به این نکته که اسلام دین حقیقت و آزادی‌طلبی است، واقف شده‌اند.

حسن‌بیگی با توجه به اینکه اسلام دین رحمت است و جمهوری اسلامی بر پایه رعایت موازین و قوانین این دین مدیریت می‌شود، گفت: جبهه مقاومت از ایران الگوبرداری می‌کند؛ چراکه با عملکرد خود توانسته پیام مقاومت و استکبارستیزی را به جهان مخابره کند. مقاومت و ایستادگی ایران برای سایر کشورهای آزادی‌خواه الگو شده است.

این نماینده خانه ملت، موفقیت جمهوری اسلامی در صدور آرمان‌های انقلاب را باعث وحشت غربی‌ها دانست و گفت: از بدو ظهور انقلاب، آمریکایی‌ها برای در نطفه خفه شدن انقلاب ما دست به هر اقدامی زدند؛ چراکه به شدت از نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در منطقه هراس داشتند،‌ مجاهدت‌های امرز جبهه مقاومت در عراق،‌ سوریه و یمن ارتباط مستقیم با انقلاب ما دارد.

نماینده مردم شهرستان دامغان با بیان اینکه امروز حرف اول در منطقه را مقام معظم رهبری بیان می‌کنند، افزود: وقتی که ولی‌فقیه کشورمان می‌فرمایند «اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم»، این هشدار ملکه ذهن تمام مستکبرین جهان می‌شود، لذا موضع مقام معظم رهبری باعث تضعیف قدرت و عقب‌نشینیی غربی‌ها شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی اروپا به شدت در حال وخامت است، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده اقتصاد غربی‌ها در حال فروپاشی باشد، اشتباهات جبران‌ناپذیر رئیس جمهور آمریکاست؛ چرا که ترامپ با قلدری و زورگویی، سایر کشورهای اروپایی را مخالف کشور خود کرده است. هزینه کردن 6 هزار میلیارد دلار برای به آشوب کشیدن عراق و سوریه در عوضِ کسب 1 میلیون بشکه نفت از عراق، قابل توجیح نیست و همین امر باعث شده که مردم آمریکا نسبت به رئیس جمهورشان ابراز تنفر کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمله اخیر آمریکا و متحدانش به حدیده گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی،‌ آل سعود و انگلیس گمان می‌کردند که می‌توانند ظرف مدت 48 ساعت بندر حدیده را به اشغال خود درآورند، اما با مقاومت مردم یمن پیروزی نصیب این کشور شد و در آینده‌ای نه چندان دور پیروزی 100 درصدی نصیب یمنی‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه نخبگان آمریکایی باور دارند که موضع‌گیری‌ها و تصمیمات ترامپ، کشورشان را در جوامع بین‌المللی به انزوا کشانده است، خاطرنشان کرد: هرگونه درگیری در خلیج فارس، اقتصاد جهان را فلج خواهد کرد؛ چراکه افزایش قیمت نفت به 150 دلار به نفع منافع ملی غربی‌ها نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار