شهیدی که پس از شهادت به شهرهای مختلف سفر کرد

شهید «صفت الله خدری» پس از شهادت به شهرهای مختلف سفر کرد و پس از طواف در حرم امام هشتم (ع) به شهر خود بازگشت.
کد خبر: ۲۹۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ - 10July 2018

شهیدی که پس از شهادت به شهرهای مختلف سفر کردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز به همراه مدیریت امور بانوان این اداره کل به دیدار همسر گرامی شهید «صفت الله خدری» رفت و از مقام صبر و استقامت این بانوی فداکار تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

شهید «صفت الله خدری» در سال 1323 دیده به جهان گشود و بعد از حضوری فعال در عرصه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

با شروع جنگ تحمیلی به صف رزمندگان اسلام پیوست و با وجود داشتن همسر و 5 فرزند همیشه جهاد در راه خدا را هدف اول زندگی خود قرار داده بود. در گردان امام سجاد (ع) از لشکر همیشه پیروز 10 سیدالشهدا (ع) در سمت مسئول تجهیزات و تسلحات مشغول خدمت بود که در منطقه عملیاتی شلمچه در عملیات کربلای 5 در تاریخ 19 دی 1365 بر اثر اصابت ترکش به سر به آرزوی خود رسید و مزد سال ها جهادش را دریافت کرد.

اما داستان پیکر شهید «صفت الله خدری» در همین جا خاتمه نیافت. پیکر مطهرش بر اثر اشتباهی ساده در هنگام انتقال پیکر شهدا به شیراز رفت و همراه با شهدای شهر شیراز تشییع شد. زمانی که متوجه شدند این شهید متعلق به شیراز نیست به خاطر تشابه اسمی پیکر شهید را به شهر مشهد منتقل کردند و شهید خدری همراه با شهدای مشهد تشییع و در حرم امام هشتم (ع) طواف داده شد.

سپس او را که متعلق به مشهد نبود به شهر تهران آوردند و در تهران همراه با سایر شهدا بر روی دوش مردم تشییع شد. تا این که پس از یک هفته انتظار پیکر پاکش به کرج رسید و با حضور مردم تشییع شد و در گلزار شهدای روستای سپه سالار در بستر خاک آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار