امام جمعه موقت اهواز:

نبرد ما با رژیم بعث عراق تنها یک جنگ نظامی نبود بلکه یک مبارزه اعتقادی بود

سید «ابوالحسن حسن زاده» گفت: نبرد ما با رژیم بعث عراق تنها یک جنگ نظامی نبود بلکه یک مبارزه اعتقادی بود فلذا نقش علمای بزرگ استان و بسیاری طلاب دیگر باید نوشته و منتشر شود.
کد خبر: ۲۹۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ - 10July 2018

نبرد ما با رژیم بعث عراق تنها یک جنگ نظامی نبود بلکه یک مبارزه اعتقادی بودسید «ابوالحسن حسن زاده» امام جمعه موقت اهواز در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس از اهواز اظهار داشت: تاریخ خوزستان در چند مقطع مختلف از دوران دفاع مقدس چنان درخشان و جهادی عمل کرد که تا سالها باید در مورد آن ایام تحقیق، نگارش و کنکاش شود.

وی افزود: نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان حرکت خوب و ارزشمندی است که از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان شروع شده است تا از تحریف خاطرات و وقایع آن دوران نیز جلوگیری به عمل آورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت خوزستان ادامه داد: اوایل جنگ، نیروهای مردمی نقش بسزایی در دفاع از مرزها داشتند و احصا تاریخ شفاهی مردم و رزمندگانی که بصورت خود جوش وارد صحنه های نبرد شده بودند می تواند ناگفته های زیادی از حقایق و ایثار واقعی مردم خوزستان را به نسل امروز بازگو کند.

امام جمعه موقت اهواز در پاسخ به سوال نقش علمای خوزستان در آن دوران نیز پاسخ داد و گفت: نبرد ما با رژیم بعث عراق تنها یک جنگ نظامی نبود بلکه یک مبارزه اعتقادی بود فلذا اهمیت و نقش علمای بزرگ استان و من جمله «آیت اله موسوی جزایری» در اهواز، آیت اله «جمی» در آبادان و خرمشهر و آیت اله «قاضی» در دزفول و بسیاری طلاب دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست و حمایت های معنوی و پشتیبانی این بزرگان در سنگر مساجد و مصلاهای نماز جمعه باید نوشته و منتشر شود تا نقش ارزنده و بی بدیل روحانیت خوزستان نیز در کنار مبارزات دیگر اقشار دیده و تعریف شود. یکی از مبارزات این علمای بزرگ این بود که هرگز سنگر مساجد و صف های پیوسته نماز جمعه و جماعات را تعطیل نکردند.

آیت اله حسن زاده در پایان با ذگر نام چند شهید شاخص خوزستان و اشاره به مبارزه همه جانبه عشایر در شهرهای مرزی، خواستار سرعت بخشی به اخذ تاریخ شفاهی در اقشار مهم و تاثیر گذار خوزستان شد و تاکید کرد: گردآوری و تدوین تاریخ شفاهی خوزستان باید به صورت های مختلف در اختیار نسل پویا و جوان امروز قرار بگیرد تا اهمیت جغرافیای خوزستان و فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشوراست بین طبقات مختلف جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار