مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی مطرح کرد؛

پیگیری افزایش تسهیلات ازدواج به 25 میلیون تومان

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی مطرح کرد: تسهیلات ازدواج هم اکنون برای هر یک از زوج ها 15 میلیون تومان است که برای افزایش تسهیلات ازدواج به 25 میلیون تومان در وزارت ورزش و جوانان پیگیری هایی صورت می گیرد.
کد خبر: ۲۹۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ - 10July 2018

پیگیری افزایش تسهیلات ازدواج به 25 میلیون تومان/ مدیران دستگاه های اجرایی برای خود مشاوران جوان انتخاب کنندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «مهران سرپرست» مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از انتقادات در حوزه اثر بخشی کارگاه ها و کمیته های مشترک استانی بحث نوع و جنس جلسات است. وی افزود: برای داشتن حداکثر اثر بخشی سند راهبردی جوانان در خراسان جنوبی تنظیم شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه دو سند در دستور کار اداره  ورزش و جوانان است، گفت: سند اول، سند توسعه بخش ورزش است که 11 برش استانی دارد و تکالیف را تا سال 1400 تعیین کرده است.

سرپرست افزود: انشاالله تا هفته آینده این سند در شورای ورزش تصویب می شود و در اختیار استاندار قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: سند دوم در حوزه جوانان است که پیچیده تر است و مسائل آن به عنوان چالش های ملی مطرح است و به یک هم گرایی استانی نیاز دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این بیست و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان است، یادآور شد: باید هر ماه یک جلسه استانی و شهرستانی که در مجموع 144 جلسه سالیانه در حوزه جوانان می شود، باید برگزار شود.

سرپرست اضافه کرد: تاکنون تعداد جلسات شهرستانی باید به رقم 40 می رسید درحالی که 9 جلسه برگزار شده است و 24 درصد، آمار خوبی نیست.

وی در ادامه به ارائه آمارهای مختلف در خصوص جوانان استان پرداخت و بیان داشت: میانگین سن ازدواج در خراسان جنوبی تا پایان سال 96 برای بانوان 2/22 و برای آقایان 9/26 بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی همچنین عنوان کرد: تسهیلات ازدواج هم اکنون برای هر یک از زوج ها 15 میلیون تومان است که برای افزایش تسهیلات ازدواج به 25 میلیون تومان در وزارت ورزش و جوانان پیگیری هایی صورت می گیرد.

برگزاری «جشنواره شکوفا» ویژه دانش آموزان

در ادامه «مهدی زرگری» دبیر سمن «ستارگان علم و خرد» در خصوص معرفی طرحی برای هفته پژوهش، اظهار داشت: «جشنواره شکوفا» با شاخص های علمی و اوقات فراغت، برنامه ریزی شده است.

پیگیری افزایش تسهیلات ازدواج به 25 میلیون تومان/ مدیران دستگاه های اجرایی برای خود مشاوران جوان انتخاب کنند

وی هدف از این جشنواره را آماده کردن دانش آموزان برای جشنواره های ملی و بین المللی، تقویت مهارت و پژوهش و غنی سازی اوقات فراغت با توجه به فرصت های موجود در استان، عنوان کرد و گفت: برای این برنامه 4 کارکرد اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و انگیزشی تعریف شده است.

دبیر سمن «ستارگان علم و خرد» با اشاره به اینکه از 15 شهریور اطلاع رسانی اولیه شروع می شود، گفت: این بخش از برنامه به مدت یک ماه به طول می انجامد و تا 14 مهر ادامه دارد.

زرگری با بیان اینکه ثبت نام اصلی 3 کارگاه مرتبط با جشنواره، بعد پایان تبلیغات آغاز می شود، بیان داشت: از 12 تا 14 آذر زمینه های جشنواره در اختیار افراد قرار می گیرد و 15 و 16 آذر نیز مسابقات برگزار خواهد شد.

خواسته اعضای مجمع جوانان استان، انتصاب مشاورین جوان برای مدیران است

همچنین «مرضیه شهریاری» نماینده مجمع جوانان استان با انتقاد از برگزاری جلسات بدون خروجی ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: در جلسات مختلف مدیران حاضر به ارائه پاسخ نیستند و خیلی از مدیرانی که عضو ستاد ساماندهی امور جوانان نیستند بیشتر از مدیران عضو ستاد، به امور جوانان توجه می کنند.

وی با بیان اینکه بیرجند شهر بازنشستگان شده و نشاط و شادی کمرنگ است، گفت: مدیران خوب حرف می زنند اما در عمل کاری صورت نمی گیرد و فقط آمار ارائه می شود.

نماینده مجمع جوانان خراسان جنوبی تاکید کرد: خواسته اعضا مجمع جوانان استان، انتصاب مشاورین جوان مدیران دستگاه های اجرایی استان است تا در ادارات، مشاوران پل ارتباطی بین جوانان و مدیران باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها