هویت پیکر شهید «محمد عمویی» شناسایی شد

هویت پیکر مطهر شهید دوران دفاع مقدس «محمد عمویی» شناسایی شد.
کد خبر: ۲۹۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ - 11July 2018

هویت پیکر شهید «محمد عمویی» شناسایی شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مادر شهید «محمد عمویی» امروز (چهارشنبه 20 تیرماه) پس از 36 سال فراغ با حضور در معراج شهدا با پیکر مطهر فرزند خود دیدار می‌کند.

شهید «محمد عمویی بیجاربنه» 28 مرداد 1337 در لنگرود چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد. شهید عمویی بیجاربنه هفت آبان 1361 طی عمليات مسلم بن عقيل در منطقه جنگی سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار آمده است:

با سلام به همسر عزیزم و پس از تقدیم عرض سلام، من اگر شهید شدم وصیتی دارم که امیدوارم به آن درست عمل کنید، من الان در جبهه هستم که این وصیت‌نامه را می‌نویسم وقت من خیلی کم است و خلاصه می‌نویسم چون شب عملیات است و وقتی ندارم.

از تو می‌خواهم که صبر داشته باشی و اجرت را ضایع نکنی و از این که نتوانستم در این مدت سه سال شوهر خوبی برای تو باشم می‌خواهم که مرا ببخشید و از این که من شهید شدم هیچ‌گونه بی‌قراری نکنی و بایستی برای تو باعث افتخار باشد که شوهر تو توانست سهم کوچکی در این اسلام و انقلاب داشته باشد هیچ وقت خدا را فراموش نکن اوست که می‌آفریند و می‌میراند.

این چون عشقی بود ناگهانی در من ایجاد شد که بالاترین و والاترین عشق‌ها است که معبودی جز خدا نیست و مسئولیتی که در غیاب من به تو داده می‌شود، این است که فرزندم وقتی بزرگ شد، می‌خواهم فرزندی باشد که من دوست دارم.

من می‌خواهم که فرزندم از کودکی رشد اسلامی و سیاست اسلامی داشته باشد، بهتر است ساده‌تر بگویم؛ می‌خواهم فرزندم یکی از یاوران امام امت که ادامه دهنده راه انبیاء باشد و فردی حزب‌الهی باشد و این تو هستی که می‌توانی حسین را به راه درست هدایت کنی و چیزی که از تو می‌خواهم این است که حرف‌های مخالفین اسلام و انقلاب اسلامی را گوش نکنید.

چون آن‌ها کورانی هستند که نمی‌بیند و کرانی هستند که نمی‌شنوند. این حرف‌هایی که به تو می‌زنم، از روی تحقیق و تجربه می‌زنم و حقیقت را یافتم مبادا کسی تو را از خط اسلام و امام امت جدا کند، پس مانند کوه استوار باش و حرف‌هایی که در گذشته به من زدی را با عمل به این وصیت ثابت کنی.

یعنی حرف‌هایی که به تو گفتم عمل کنی و دیگر این که برای عزاداری من زیاد خرج نکنید؛ چون شهیدانی بودند که جسدشان در بیابان‌ها طعمه حیوانات شد و گمنام ماندند و من هم می‌خواهم تا آنجایی که می‌شود گمنام بمانم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار