سردار منتظرالمهدی در جشنواره چادرهای آسمانی:

نهاد‌های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب به میدان بیایند

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا پاسدار ارزش‌ها و فرهنگ عفاف و حجاب است، گفت: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با این حوزه باید به میدان بیایند.
کد خبر: ۲۹۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ - 11July 2018

بدحجابی ارتباطی به باورهای دینی نداردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی «چادر‌های آسمانی» امروز ۲۰ تیر ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این جشنواره با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و به طور همزمان در چهار استان تهران، گیلان، اصفهان و آذربایجان غربی برگزار شد.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در این جشنواره اظهار داشت: دوام هر جامعه به هنجارمندشدن تک تک اعضای جامعه بستگی دارد. رعایت هنجارها لازمه زیست هنجارمند و مسالمت آمیز در جامعه است.

وی افزود: هنجار‌ها برگرفته از قواعد عام یک جامعه است. حجاب نیز مبتنی بر قوانین کشور است. طبیعی است برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب صرفا امورات فرهنگی کارساز نیست، بلکه باید در باور‌های دینی عمیق به آن پرداخته شود.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب باید به میدان بیایند و کسانی که دارای تریبون هستند باید در این حوزه پیشگام باشند.

سخنگوی نیروی انتظامی عنوان کرد: نیروی انتظامی پاسدار ارزش‌ها و فرهنگ عفاف و حجاب است. ناجا در حوزه ایجابی با ادبیات تکریم، تشویق، تنبیه، ترمیم و... اقداماتی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم که برخی رفتار‌ها در جامعه حکایت از اعتقاد افراد ندارد. برخی رفتار‌های هنجارشکنانه همچون بدحجابی به باور‌ها ارتباطی ندارد، بلکه براساس امیال آن‌ها است. زنان و مردان بالفطره دین‌مدار هستند و ما باید چرا‌غ‌های فطرت آن‌ها را روشن کنیم.

وی اظهار کرد: برخی هیجانات و مشکلات روانی همچون خودجلوه‌گری، خشم و... ریشه در تفکرات دارد. این نوع رفتار‌ها باید درمان شود. این امر نیز با کار گروهی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها