وصیت‌نامه دانشجوی شهید محمد مقصودلو راد/ اموالم را در راه پیروزی جنبش‌های اسلامی خرج کنید

دانشجوی شهید «محمد مقصودلو راد» در وصیت‌نامه خود آورده است: «اگر به خواست خدا به درجه شهادت نایل شدم، جسد مرا در دیاری دفن کنید که باعث آگاهی و رشد بیشتر مردم آن دیار گردد و اموالم را در راه پیروزی جنبش‌های اسلامی خرج کنید.»
کد خبر: ۲۹۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 14July 2018

وصیت‌نامه دانشجوی شهید محمد مقصودلو راد/ اموالم را در راه پیروزی جنبش‌های اسلامی خرج کنیدبه گزارش خبرنگار ساجد، دانشجوی شهید «محمد مقصودلو راد» درسال ۱۳۳۶ در سرخنکلاته از توابع شهرستان گرگان چشم به جهان گشود. وی دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد در رشته صنایع غذایی بود. محمد سرانجام در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۵۷ در تظاهراتی که در صحن قدیمی حرم امام رضا (ع) برگزار شد به دست مأموران ساواک مجروح و در بیمارستان مصدق مشهد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به امام خمینی، اینجانب محمد مقصولو راد فرزند علی ساکن قریه‌ سرخنکلاته، دانشجوی سال دوم کشاورزی مشهد چند سطری به عنوان وصیت‌نامه تقدیم به برادران مسلمان خود می‌نمایم و امیدوارم که مورد قبول خداوند متعال قرار بگیرد.

اولاً انقلاب اسلامی ما هنوز به پیروزی نهایی خود نرسیده و جوانان عزیز و امت مسلمان تا محو کامل امپریالیسم به سرکردگی آمریکا نبایستی آسوده باشند.

دوماً اینکه اگر به خواست خدا به درجه شهادت نایل شدم جسد مرا در دیاری دفن کنند که باعث آگاهی و رشد بیشتر مردم آن دیار گردد و اموالم را در راه پیروزی جنبش‌های اسلامی خرج کنند و قطعه زمینی که از پدرم به ارث رسیده است را کتابخانه­‌ای جهت پیش برد فرهنگ اسلامی روستای‌مان ایجاد نمایید.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

برادر شما محمد مقصودلو راد

 ۲۸ دی‌ماه سال ۱۳۵۷»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار