حجت‌الاسلام علی‌اکبری در جشنواره چادر‌های آسمانی:

خطر بی‌توجهی به عفاف و حجاب جدی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه خطر بی‌توجهی به عفاف و حجاب جدی است، گفت: با توجه به وضعیت حجاب در جامعه، به یک بیداری و باور عمومی نیازمندیم.
کد خبر: ۲۹۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ - 11July 2018

در امر حجاب به یک بیداری عمومی نیازمندیم/ خطر بی‌توجهی به عفاف و حجاب جدی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز در جشنواره ملی چادر‌های آسمانی اظهار داشت: چادر میراث مادری شیعه است. حجاب در ظاهر یک حکم شرعی است؛ اما حاوی اسراری است که امروز با پیشرفت علمی و توسعه جامعه بشری، ابعاد بیشتری از آن کشف می‌شود.

وی افزود: حجاب، این موضوع به ظاهر ساده یکی از پیچیده‌ترین موضوعات شرعی است. معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی از جمله ابعاد مورد مطالعه در زمینه حجاب است.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطالعات وسیعی در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته است، اما باید امروز نگاه‌مان را در زمینه حجاب عمیق‌تر کنیم.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به «چهارشنبه‌های سفید» و ترویج بی‌حجابی در فضای مجازی گفت: دشمنان با سرمایه‌گذاری گسترده و به یاری فضای مجازی درصدد مقابله با مساله عفاف و حجاب است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: نگاه ظاهری و بی توجهی به موضوع عفاف و حجاب از سوی برخی مسوولین و سازمان‌ها خطری بسیار جدی است. مجموعه‌هایی که رسالت فرهنگی و اجتماعی دارند، باید پاسخگو باشند که چه میزان به امر حجاب توجه داشتند.

وی آموزش و پرورش را یکی از مهم‌ترین مراکز توجه به امر عفاف و حجاب دانست و گفت: ایجاد تصور ذهنی در امر حجاب را باید از سن نوجوانی آغاز کرد. آموزش و پرورش باید هوشمندانه، عالمانه و هنرمندانه به این موضوع بپردازد.

حجت الاسلام علی اکبری ادامه داد: سال گذشته مشاهده کردیم که دشمنان در سند ۲۰۳۰ سعی داشتند بی حیایی را رواج دهند.

وی در پایان گفت: با توجه به وضعیت حجاب در جامعه، به یک بیداری و باور عمومی نیازمندیم.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها