مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه گیلان خبر داد؛

راه‌اندازی پویش «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» در گیلان/ باید فرهنگ‌سازی حجاب را گام به گام جلو ببریم

«مینا کرم‌بجاری» با تأکید بر ضرورت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فاجعه مسجد «گوهرشاد» گفت: ما برای زنده نگه داشتن نام و نشان این شهدا، آغازگر پویشی تحت عنوان «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» هستیم.
کد خبر: ۲۹۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ - 11July 2018

از مسئولین  استان مصرانه درخواست می نماییم که در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام های اساسی بردارند«مینا کرم‌بجاری» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه «قدس» گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در رشت، اظهار داشت: تیرماه سال ۱۳۱۴ بود که مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های تغییر لباس و کشف حجاب رضاخانی و در پی محاصره منزل «آیت‌الله قمی» و سخنرانی‌های آتشین «شیخ محمدتقی بهلول» به آستان مقدس امام رضا (ع) پناه برده و در مسجد «گوهرشاد» متحصن شدند و اعلام کردند که تا مسئله کشف حجاب رفع نشود، از آن‌جا خارج نمی‌شوند.

وی افزود: اما شهربانی به دستور رضاخان اطراف حرم و مسجد را محاصره و شروع به تیراندازی کرد و در نتیجه بیش از ۲ هزار نفر از مردم غیرتمند ایران به جرم دفاع از «حجاب» به خاک و خون کشیده شدند.

«کرم‌بجاری» تصریح کرد: عمال رژیم پهلوی پیکر مطهر این شهدا و زخمی‌هایی را که هنوز نفس می‌کشیدند در گور‌های دسته جمعی ریخته و مدفون ساختند.

وی به رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های مردان و زنان در آن سال‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از ۸۳ سال در آستانه سالگرد شهدای حادثه «گوهرشاد» قرار داریم تا یادمان نرود هزاران تن از شهدای ۸۳ سال پیش نسبت به رواج بی‌حجابی و فراموش شدن ارزش‌ها بی‌تفاوت نبودند.

وی با تأکید بر این‌که ما در قبال این مظلومیت‌ها و شهادت‌ها نیز بی‌تفاوت نخواهیم بود، ادامه داد: عبرت‌ها و آموزه‌های برگرفته از این واقعه، متضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فاجعه مسجد «گوهرشاد» و همه شهدای مسیر عفاف و حجاب و پاکدامنی است؛ از این رو این هفته به نام «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است و ما برای زنده نگه داشتن نام و نشان آن‌ها، آغازگر پویشی تحت عنوان «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» هستیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه «قدس» گیلان تأکید کرد: این هفته فرصت مناسبی است که در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده‌ها و نیز به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی، این پویش توسط دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی مورد استفاده قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه‌های ترویجی و تبلیغی به صورت هماهنگ، هوشمندانه و هنرمندانه، با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و به کارگیری رسانه‌های نوین در فضا‌های مجازی و محیط‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

«کرم‌بجاری» گفت: حجاب از مقولاتی است که این روز‌ها به شدت مورد هجمه‌های دشمن قرار گرفته است؛ لذا بزرگترین وظیفه ما برای مقابله با تهدید‌ها، برخورد هوشمندانه و خوش‌گونه برای روشن‌گری افکار عمومی همچنین حفاظت از تحریف وقایع تاریخی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یکی از چهار تمدن کهن جهان، با پیشتاز بودن در اصالت فرهنگی و اخلاقی و در میان تمدن‌های دیگر در عرصه حیا و حجاب نیز پیشرو بوده است و امروز ما با در دست داشتن «الگوی سوم زن مسلمان» تا رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی و پایگاه واقعی زن و کرامتش در اندیشه اسلامی راه زیادی پیش رو داریم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه «قدس» گیلان با اشاره به ضرورت حفظ حجاب و همکاری مسئولان استان گیلان گفت: وظیفه ما به عنوان متولیان فرهنگی جامعه این است که حجاب را دقیق و کامل تبیین و تفهیم کنیم؛ چراکه باید فرهنگ‌سازی حجاب تدریجی و گام به گام جلو ببریم و آن را تکریم کنیم؛ زیرا حجاب باعث آرامش و سلامت روحی و جسمی و امنیت خود و خانواده می‌شود.

وی گفت: ما بانوان گیلانی با همت مسئولین استان و فعالان فرهنگی حمایت قاطع خود را از ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه اعلام می‌کنیم و آمادگی کامل داریم تا با هرگونه اقدامی که علیه بی‌بند و باری که چهره زن با شخصیت اسلامی را خدشه‌دار می‌کند مقابله کنیم و نیز از همه مسئولین دغدغه‌مند استان مصرانه درخواست می‌کنیم تا در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام بردارند.

«کرم‌بجاری» در پایان به بیان کلیات برنامه‌های هفته «عفاف و حجاب» در سطح استان گیلان پرداخت و گفت: برنامه‌های مهم این هفته شامل برگزاری اجتماع بزرگ حافظان حریم خانواده، برگزاری نمایشگاه «بادبادک آرزو‌ها»، جشن روز دختر در سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، تکریم و تجلیل از بانوان محجبه در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی و نیز فعال نمودن فعالان فرهنگی در فضا‌های مجازی و رسانه‌ای است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار