ناکارآمدی؛ دلیل بازنگری در استراتژی ترامپ در افغانستان

عدم پیشرفت و شکست استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان و جنوب آسیا سبب ناامیدی رئیس جمهور آمریکا شده است و احتمال بازنگری این استراتژی وجود دارد.
کد خبر: ۲۹۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ - 11July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در حالی که نزدیک به یک سال از تایید ترامپ برای ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان می‌گذرد، مقامات آمریکایی به «رویترز» گفتند واشنگتن برای بازنگری این استراتژی آمادگی می‌گیرد.

به گفته این مقامات از زمان اعلام استراتژی جدید ترامپ برای جنگ افغانستان تاکنون طرح‌های آمریکا پیشرفتی نداشته است.

ترامپ تاکید داشت که با افزایش نظامیان خارجی، تشدید حملات هوایی و حضور نظامی بدون جدول زمانی، طالبان را به حضور بر سر میز مذاکره مجبور کند اما به نظر می‌رسد که این استراتژی شکست خورده است.

این مقام آمریکایی که اجازه گفت‌وگو در این باره بطور عمومی را نداشت ضمن محرمانه ماندن نامش گفت: نشانه‌هایی از کاخ سفید مبنی بر بازنگری استراتژی ترامپ را طی ماه آینده دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا از زمانی که تصمیم خود را برای اعلام استراتژی جدید اتخاذ کرد، بارها درباره پیشرفت ما در افغانستان و مقدار هزینه جنگ از سال 2001 تاکنون پرسیده است.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ترامپ ناامیدی خود را درباره عدم پیشرفت اعلام کرده است و در واقع درباره اینکه در برابر پول‌های مصرف شده در افغانستان چه دستاوردی داشتیم پرسیده است.

«مایکل کوگلمن» تحلیلگر ارشد اندیشکده «ویلسون» نیز اظهارداشت: چنانچه پیشرفت واقعی در افغانستان حاصل می‌شد دلیلی نیز برای بررسی استراتژی وجود نداشت.

کوگلمن گفت: دولت ترامپ ممکن است پس از بررسی بگوید که شرایط میدانی بهبود پیدا نکرده است بنابراین دلیل ادامه حضور ما چیست؟

با این حال یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز درباره احتمال بررسی استراتژی ترامپ به «تاس» گفت: برنامه‌ای برای بررسی کلی استراتژی اصلی آمریکا نداریم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار