بیانیه مقتدی صدر درباره نخست‌ وزیر آینده/ العبادی به بروکسل رفت

دفتر سیاسی مقتدی صدر رهبر جریان صدر بیانیه‌ای درباره تحولات سیاسی و موضوع انتخاب نخست‌ وزیر آینده عراق صادر کرد.
کد خبر: ۲۹۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ - 11July 2018

بیانیه مقتدی صدر درباره نخست‌وزیر آینده/ العبادی به بروکسل رفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه السومریه، «ضیاء‌ الاسدی» مسئول دفتر مقتدی صدر در این بیانیه اعلام کرد: مقتدی صدر حداقل دو بار مانع سرنگونی حیدرالعبادی نخست وزیر شد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت عراق، نخست‌وزیر آینده را انتخاب خواهد کرد.

الاسدی گفت: امروز در عراق در سطح فعالیت سیاسی،‌رهبر برتر یا نمونه وجود ندارد، تناقضات و پیچیدگی‌ها و عواملی که بر صحنه عراق تاثیر می‌گذارد، سبب انتخاب شخصیت‌ها شده و مواضع را مشخص کرده و به تصمیم‌گیری‌ها منجر می‌شود.

وی افزود: در صورتی که العبادی در زمینه سیاسی شکست بخورد، من فردی که تصمیم بگیرد، نیستم، زیرا مسئله تابع نظرات و خواسته‌ها و تمایلات و مواضع شخصی نیست. برخی از معیارها و شاخص‌های شکست و موفقیت سیاسی، معیارهای بین‌المللی و علمی و واقعی و برخی صرفا عراقی است، مسئله شبیه معادلات ورزشی است که دو طرف در آن وجود دارد یکی معلوم و شناخته شده و دیگری مجهول و ناشناخته است.

صحنه سیاسی عراق همچنان شاهد تحرکات گسترده‌ای میان گروه‌های پیروز انتخابات 22 اردیبهشت(12 می 2018) برای  تشکیل فراکسیون  اکثریت با هدف مقدمه‌سازی برای مامور شدن آن به منظور تشکیل دولت آتی است.

العبادی به بروکسل رفت

خبر دیگر اینکه دفتر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق از سفر وی به بروکسل خبر داد.

در  بیانیه دفتر العبادی آمده است نخست وزیر با هدف شرکت در نشست‌های ائتلاف بین‌‌المللی ضد داعش راهی بروکسل شده است، نشستی که 12 جولای برگزار می‌شود. العبادی همچنین در حاشیه این کنفرانس با شماری از مسئولان و نیز مقامات ناتو دیدار خواهد کرد.

دبیرکل ناتو روز سه شنبه گفته بود کادر جدید ناتو برای آموزش نیروهای امنیتی عراق در جلوگیری از بازگشت تروریسم به عراق نقش ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار