تحول بچه‌های دبیرستانی به دست معلم شهید قرآنی

همسر شهید محمد فلاح در دیدار اعضای جامعه قرآنی به ماجرای حضور شهید در دبیرستان و ایجاد زمینه برخی دانشجویان انحرافی اشاره کرد.
کد خبر: ۲۹۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰ - 11July 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جامعه قرآنی کشور به نمایندگی از فعالان اساتید و قاری قرآن در سری دیدارهای هفتگی خود با خانواده شهدا این هفته به دیدار خانواده شهید حسین فلاح از شهدای دفاع مقدس رفتند، این شهید از جمله 25 شهیدی بود که در کلاس های قرآنی دارالتحفیظ حضور داشت.

تحول بچه‌های دبیرستانی به دست معلم شهید قرآنی

عطیه اسماعیلی همسر شهید فلاح در این دیدار اظهار داشت: ایشان از مربیان قرآن در منطقه 20 تهران یعنی شهر ری بود. از وقتی وارد آموزش پرورش شد مدتی در دبستان مشغول به تحصیل شد اما بعدا جریانی در یکی از مدارس دبیرستان اتفاق افتاد که به محل دیگری منتقل شد. از آنجا که در اوایل دهه شصت فعالیت های گروهک های منافق را در کشور داشتیم از همسرم خواسته شد در این دبیرستان مشغول تدریس قرآن بشود و در قالب بحث مهارت های زندگی پسرهای جوانی که در آنجا درس می خوانند را هدایت کند. 

وی افزود: من خودم دبیر عربی هستم پس موضوع را با من در میان گذاشت و من قبول کردم. مفتخر بودم که با فردی زندگی می کردم که در کنار تدریس به اخلاقیات تاکید جدی داشت. 

همسر شهید فلاح تصریح کرد: از سمت آموزش و پرورش توضیح داده شد که یکسری از جوان های مدرسه اهانت هایی به قرآن داشتند. در روزهای اول حضور شهید در مدرسه اتفاق هایی پیش آمد برای مثال موتوری داشت که تمام زین موتور را از بین بردند. تا مدتی این مسائل وجود داشت ولی اخلاق خوب شهید که در عین حال با روشنفکری اسلام را تبلیغ می کرد و با جوان ها و نوجوان ها ارتباط دوستانه داشت او را در راهی که داشت موفق کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: پس از آنکه موضوع جنگ پیش آمد چون باید از اهمیت حضور در جبهه می گفت یک روز به من اقرار کرد احساس بدی دارد. من متوجه شدم منظورش این است اگر قرار است برای جوان ها تبلیغ کنم که انقلاب در چه شرایطی قرار دارد و ما چه وظیفه ای داریم ابتدا باید خودم در صف اول حضور داشته باشم و این اتفاق افتاد.

تحول بچه‌های دبیرستانی به دست معلم شهید قرآنی

وی گفت: همراه با چند تن از دانش آموزانش به جبهه رفت و 21 فروردین 66 به شهادت رسید روز تشییع پیکرش را به اتفاق پیکر باجناقش که با هم به شهادت رسیدند و همراه یک شهید گمنام وقتی برای طواف به صحن حضرت عبدالعظیم آوردند جمعیتی عظیم به استقبالشان آمدند و چون قول داده بودم وقتی به شهادت رسید صحبتی در بین دانش آموزانش بکنم در صحن صحبتی کردم. برایم جالب بود همان جوانان عضو منافقین که رفتارهای ناشایستی انجام می دادند در تشییع جنازه حضور یافتند و در صف اول به صحبت های من گوش می دادند. برای من این انقلابی بزرگ بود. 

وی با اشاره به خصوصیات ویژه شهید بیان کرد: اخلاق خوش شهید بود که خداوند او را برای خود خواند. وقتی صداقت، مهربانی، ادب و کمالات در رفتار شخصق وجود داشته باشد قطعا خواستارانش زیاد می شوند و این اخلاق نیک شهید فلاح بود که او را به سعادت رساند.

همسر شهید فلاح خطاب به کودکان قرآن آموز که در این محفل حضور یافته بودند گفت: زندگی کنید و لذت از زندگی ببرید اما از ناموس و وطن خودتان دفاع کنید. هیچ چیز از اینکه مردی جلوی دشمن بایستد و از ناموسش دفاع کند ارزشمندتر نیست. اگر همسرم را از دست دادم ولی افتخار می کنم مرد شجاعی داشتم که در مقابل دشمنان ایستاد.

تحول بچه‌های دبیرستانی به دست معلم شهید قرآنی

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار