برگزاری اولین جلسه کمیته جانمایی محل خاکسپاری شهدای گمنام در خراسان شمالی

اولین جلسه کمیته جانمایی محل خاکسپاری شهدای گمنام خراسان شمالی با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ - 12July 2018

اولین کمیته جانمایی محل خاکسپاری شهدای گمنام در خراسان شمالی برگزار شد+تصاویربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد،‌ اولین جلسه کمیته جانمایی محل خاکسپاری شهدای گمنام در خراسان شمالی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: شرایط جانمایی محل خاکسپاری شهدای گمنام برابر دستور سردار باقری در گذشته از ابتدا تا انتها برعهده فرماندهی گروه تفحص بود که در حال حاضر این موضوع به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپرده شده است.

وی عنوان کرد: اعضای کمیته جانمایی محل خاکسپاری شهدای گمنام در هر استان متشکل از مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس هر استان به عنوان رئیس کمیته، نماینده امام جمعه، نماینده استاندار، نماینده فرمانده ارشد ارتش، نماینده فرمانده ارشد سپاه پاسداران، نماینده فرماندهی ناجا، نماینده مدیرکل بنیاد شهید، نماینده مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و مدیرکل یادمان‌های شهدای گمنام است.

امیری با بیان اینکه در استان تعداد 60 نقطه و در مرکز استان نیز 12 نقطه شهید گمنام خاکسپاری شده است، گفت: 6 نقطه جدید در استان نیز جهت خاکسپاری شهدای گمنام در آینده شناسایی، بررسی و تصویب شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اضافه کرد: ساخت یادمان های سطح شهر به عهده اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان‌ها است و بعد از پایان ساخت به شهرداری هر شهرستان جهت نگهداری تحویل داده می‌شود و در دانشگاه‌ها و اداراتی که شهید گمنام در آن محل دفن شده، ساخت و نگهداری یادمان شهدای گمنام به عهده آن دانشگاه‌ها و اداره است.

وی در خصوص ساخت یادمان‌های شهدای گمنام گفت: بنای یادمان شهدا بعد از طراحی از سوی استان‌ها باید مورد تایید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهران قرار بگیرد.

در این جلسه «وحید کریمی» مسئول امور شهدای گمنام و دبیر کمیته جانمایی شهدای گمنام در خراسان شمالی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی واصله از ستاد کل نیروهای مسلح نقاط خاکسپاری شهدای گمنام باید دارای مشخصات و خصوصیات تعیین شده باشند که در بازیدهای میدانی این مشخصات لحاظ خواهند شد لذا اولویت بر خاکسپاری شهدای گمنام در شهرستان‌های استان بر اماکن عمومی پرتردد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار