پیام‌های رهبر انقلاب و رئیس جمهور تسلیم پوتین شد

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل پیام‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم رئیس‌جمهور روسیه کرد.
کد خبر: ۲۹۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ - 12July 2018

جزئیات دیدار ولایتی با رئیس جمهور روسیه/ پیام رهبرانقلاب و رئیس جمهور تسلیم پوتین شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «علی‌اکبر ولایتی» مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری که به عنوان فرستاده ویژه مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به روسیه سفر کرده است، صبح امروز (پنجشنبه) با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام روحانی را در اقامتگاه رئیس‌جمهوری روسیه در منطقه «نووآگاریووا» در شمال غربی مسکو به ولادیمیر پوتین تسلیم کرد.

در این دیدار که در حال برگزاری است، علاوه بر «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه، «یوری اوشاکوف» دستیار ویژه پوتین در امور بین‌الملل و «ماکسیم بارانوف» معاون رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه حضور دارند.

در این دیدار، طرفین ضمن تأکید بر توسعه همه‌جانبه روابط فی مابین در حوزه‌های دفاعی، نفتی، هسته‌ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه تجارت و... درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند پرداخت.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری پیش از این دیدار با اشاره به استراتژیک بودن رابطه ایران و روسیه به خبرنگاران، گفت: در سال‌های اخیر مجموعه روابط دوجانبه و منطقه‌ای رو به افزایش و ارتقا بوده است.

وی اظهار داشت: همکاری‌هایی که در منطقه بین مجموعه جبهه مقاومت به رهبری ایران و روسیه در تقابل با تروریسم و بانیان آن در سوریه و سایر کشور‌های منطقه صورت گرفت، یک الگوی مثال‌زدنی از همکاری ایران و روسیه است که فقط رابطه استراتژیک و بلندمدت می‌تواند چنین همکاری‌هایی را توجیه کند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل افزود: در حوزه‌های بین‌المللی نیز کمک‌هایی که روسیه در سازمان ملل به ایران کرد و همکاری‌هایی که دو طرف در برجام داشتند، از مصادیق دیگر همکاری‌های راهبردی بین دو کشور است.

ولایتی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها، روابط دو جانبه در حوزه‌های دفاعی، سیاسی، اقتصادی، هسته‌ای و امنیتی، حکایت از یک برنامه درازمدت بین دو کشور دارد.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار