سرلشکر موسوی:

آغاز شمارش معکوس زوال قدرت‌های پوشالی دنیا/ دشمنان توانایی مقابله مستقیم با ایران را ندارند

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه شمارش معکوس زوال قدرت‌های پوشالی دنیا آغاز شده است، گفت: مستکبران به خوبی می‌دانند که توانایی مقابله مستقیم با کشورمان را ندارند.
کد خبر: ۲۹۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ - 12July 2018

////به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش امروز (پنجشنبه) در همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرک‌های مسکونی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: همه انتظاراتی که خداوند از انسان‌ها دارد در فرهنگ بسیج متجلی است و این توفیق بزرگی است که انسان در مسیر بسیجی بودن که همان هدف خلقت خداوند از انسان است، گام بردارد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه در گذشته یک موضع‌گیری داشته‌ام مبنی بر اینکه آرزوی قلبی‌ام خدمت در بسیج است، افزود: این موضع‌گیری از سوی مقام معظم رهبری با نهایت بزرگواری مورد تمجید قرار گرفت و البته در مقابل، شیاطین بزرگ و کوچک با این موضع‌گیری به شدت مخالفت کردند؛ چرا که آنان نمی‌خواهند این موضع‌گیری فرمانده کل ارتش برای جوانان به یک الگو تبدیل شود.

امیر موسوی گفت: یک فرمانده می‌تواند با افتخار هر چه تمام‌تر نسبت به جایگاه خود متعصب باشد و از طرفی نیز به بسیجی بودن خود نیز افتخار کند. از اینرو جایگاه افراد منافاتی با بسیجی بودن ندارد؛ چرا که بسیج ضامن بقای انقلاب است و بسیجی می‌تواند آرمان‌های انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تفکر بسیجی در تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب افزود: همه ما باید بسیجی فکر کرده و بسیجی عمل کنیم و به بسیجی بودن مان افتخار کنیم؛ چراکه دشمنان ما به خوبی می‌دانند که در مقابله با تفکر بسیجی امید هیچ‌گونه پیروزی نخواهند داشت.

فرمانده کل ارتش با اشاره به جریانات تاریخی مرتبط با دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در اواخر جنگ، منافقین با استفاده از نفوذی‌ها و بهره گیری از عملیات روانی می‌خواستند دستاورد‌های جنگ ۸ ساله را که با خون شهدا به دست آمده بود به یکباره از بین ببرند؛ لذا دشمن با تجهیز منافقین اقدام به تجاوزی دوباره کرد و با استفاده از تاکتیک عملیات روانی توانست در مناطقی نیز نفوذ کند؛ اما هوشیاری حضرت امام (ره) و نیرو‌های مسلح مانع از پیشروی آنان شد و راه نفوذ منافقین را مسدود کرد.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۷ نیز یادآور همان دوران دفاع مقدس است، افزود: امروز نیز دشمن با استفاده از همان ترفندهای عملیات روانی می‌خواهد در جنگ اقتصادی به اهداف خود دست یابد.

وی ادامه داد: وظیفه ائمه جماعات در هدایت صحیح مردم و جلوگیری از انحرافات و شناساندن ترفند‌های عملیات روانی دشمن در این برهه زمانی خطیر و راهگشاست.

این مقام عالی‌رتبه نظامی با اشاره به اینکه مستکبران به خوبی می‌دانند که توانایی مقابله مستقیم با کشورمان را ندارند، گفت: امروز قدرت‌های پوشالی دنیا به خوبی درک کرده‌اند که شمارش معکوس زوال‌شان آغاز شده است لذا از طریق جنگ اقتصادی می‌خواهد جلوی نابودی و زوال خود را بگیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ظرفیت‌های لازم را برای پیشرفت در درون خود دارد، بیان کرد: کشور ما به قدری وسیع و دارای ذخایر طبیعی و نیروی انسانی کارآمد است که اگر دور تا دور آن را دیوار بکشند باز هم می‌تواند مسیر اعتلا و پیشرفت را طی کند که نمونه بارز آن را در جنگ هشت ساله شاهد بودیم.

فرمانده کل ارتش افزود: امروز دشمنان در حوزه جنگ اقتصادی نفوذ‌هایی داشته‌اند که باید آن نقاط شناسایی و مسدود شوند و در حوزه جنگ روانی نیز باید با کمک همه شما عزیزان (ائمه جماعت و مسوولان پایگاه‌های بسیج) راه‌های مقابله با جنگ روانی شناسایی و به مردم معرفی شود.

سرلشکر موسوی گفت: وظیفه ما امروز روشن‌گری در ابعاد مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی است؛ چرا که اگر از هوشمندی و هوشیاری لازم برخوردار نباشیم و مردم را آگاه نکنیم، آن وقت باید هزینه‌های زیادی را برای مقابله با دشمنان بپردازیم.

وی در پایان تصریح کرد: آن‌چه که ما را در طول انقلاب در برابر نظام سلطه و اذنابش پیروز نگه داشته و باعث شده است که پشت دشمن را بار‌ها به خاک بمالیم، حفظ تفکر و روحیه بسیجی است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار