مرعشی:

زائران ایرانی حج تحت پوشش خدمات درمانی قرار می‌گیرند

رئیس مرکز پزشکی حج هلال احمر، گفت: علاوه بر استفاده از خدمات بیمارستانی سعودی در مکه و مدینه درمانگاه‌های شبانه‌روزی و مطب‌های هشت ساعته نیز برای ارائه خدمات پزشکی به زائران دایر می‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ - 13July 2018

زائران ایرانی حج تحت پوشش خدمات درمانیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در حج ۹۷ اظهار کرد: سال‌ها قبل خدمات پزشکی به صورت پزشک کاروان ارائه می‌شد و یک پزشک مسئول خدمت‌رسانی به یک کاروان بود که در تمام فرآیند حج همراه آنها بود. در کنار این مساله ما دو مرکز بیمارستانی هم در مکه و مدینه داشتیم؛ اما به دلیل طولانی بودن صف انتظار زائران و امکان برنامه‌ریزی بهتر درمانی با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است تا از خدمات درمانی سعودی نیز استفاده شود و همچنین با این کار ظرفیت‌هایی برای اعزام بیشتر حجاج ایجاد شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: از همین رو بیمارستان در مدینه نداریم و سه درمانگاه شبانه‌روزی در سه نقطه محل اسکان زائران دائر است. همچنین مطب هشت ساعته در مدینه به زائران خدمت‌رسانی می‌کند. در کنار آن ما از خدمات بستری در بیمارستان‌های مدینه استفاده می‌کنیم. همچنین در درمانگاه‌های ما پزشکان متخصص نیز حضور دارند و خدمت‌رسانی می‌کنند.

مرعشی با اشاره به امکانات درمانی در مکه مکرمه اظهار کرد: امسال در مکه بیمارستان داریم و علاوه بر آن پنج درمانگاه شبانه‌روزی و هشت مطب نیز فعالیت خواهند کرد و سعی شده با توجه به تجربیات گذشته خدمات به شکل مناسب‌تری ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به ایجاد تسهیلاتی برای پزشکانی که در حج حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شده تا ۷۰ درصد از همکاران‌مان در رفت و برگشت که البته اولویت ما به جهت خستگی همکاران، برگشت است، بتوانند در ایستگاه‌های پروازی خودشان باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین به امکان دسترسی آنلاین و آفلاین به پرونده پزشکی حجاج امسال اشاره کرد و گفت: همه ما باید به این موضوع واقف باشیم که در درجه اول ارائه‌ خدمات درمانی مناسب با روحیه بالا، تعامل زیاد و ایثارگری به حجاج است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها