امام‌ جمعه شاهرود:

ایجاد ناامیدی و شکاف بین مردم و حاکمیت از اهداف دشمن در جنگ اقتصادی است

«حجت‌الاسلام عباس امینی» گفت: در جنگ تمام‌ عیار اقتصادی، دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و همچنین شکاف بین مردم و حاکمیت است و مسئولان باید در این زمینه هوشیار باشند.
کد خبر: ۲۹۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ - 13July 2018

ایجاد ناامیدی و شکاف بین مردم و حاکمیت  از اهداف دشمن در جنگ اقتصادیبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «حجت‌الاسلام عباس امینی» امام‌ جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه در جنگ تمام‌ عیار اقتصادی، دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و همچنین شکاف بین مردم و حاکمیت است، ابراز داشت: آمریکایی‌ها طبق یک سیاست قدیمی انگلیسی ابتدا با کار کردن بر روی ذهن مسئولان و سپس ایجاد تنش می‌کوشند تا از این ابزار برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اسرائیل با کمک برخی کشورهای منطقه به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه است، افزود: بیشترین ذخایر نفت و معدنی دنیا و دسترسی به آب‌های آزاد نشان می‌دهد که از نظر منابع چیزی در ایران کم نداریم، حال باید از برخی مسئولان پرسید که چرا باید نگاه ما به کشورهای آمریکا و اروپایی باشد؟

امام‌ جمعه شاهرود با بیان اینکه شرکت‌های اروپایی در برجام نتوانستند مشکلات ما را حل کنند، ابراز داشت: منابع انسانی ظرفیت‌ ارزشمندی به‌ عنوان مؤلفه‌های قدرت در برابر جبهه باطل است که باید به آن توجه جدی کرد.

امینی با بیان اینکه همه صنوف باید مشکلات و مطالبات به‌ حق خود را از طریق مجاری قانونی مطرح کنند، تصریح کرد: از تریبون نماز جمعه برای بیان مشکلات مردم استفاده می‌کنیم تا از این طریق مسئولان به فکر چاره‌ جویی و حل معضلات باشند، مردم نیز باید بدانند خواسته‌های آن‌ها باید در چهارچوب نظام و امنیت کشور حل شود.

وی با بیان اینکه پیشبرد جامعه به سمت ناآرامی، از اهداف دشمن است، افزود: مشکل با ایجاد ناآرامی حل نخواهد شد بلکه این امر تنها خوشحالی دشمن را در پی خواهد داشت که مسئولان در کنار مردم باید کاملاً هوشیار بوده و به دنبال رفع مشکلات باشند.

امام‌ جمعه شاهرود با بیان اینکه در بسته پیشنهادی اروپا در ارتباط با برجام باید منافع مردم تأمین شود، ابراز داشت: اروپایی‌ها همواره به دنبال وقت‌کشی بوده‌اند و باید به‌ سرعت مواضع آن‌ها مشخص شود زیرا اروپا نشان داد از آمریکا جدا نیست و در این جریانات تنها به دنبال منافع اقتصادی خود است.

امینی با بیان اینک مسئولان باید عدم ضمانت اجرایی اروپایی‌ها را مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: اروپایی‌ها در برخورد با سایر کشورها با تنها کلی‌ گویی به دنبال تضمین از کشورهای دیگر هستند اما با خباثت کامل خودشان از دادن این تضمین خودداری می‌کنند که مسئولان باید در برابر آن هوشیار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها