استاندار مازندران:

بازسازی مسجد جامع ساری بزودی آغاز و در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت

استاندار مازندران گفت: با هدایت علما کار بازسازی مسجد جامع ساری را آغاز کرده و به سرعت و به زودی در مدار بهره‌برداری برای مردم مازندران قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۲۹۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ - 13July 2018
بازسازی مسجد جامع ساری بزودی آغاز و در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفتبه گزارش دفاع پرس از ساری، «محمد اسلامی» استاندار مازندران در ازدید از آخرین وضعیت مسجد جامع ساری اظهار داشت: باعث تاسف است این میراث ارزشمند دیار علویان دچار حریق شد.

اسلامی افزود: خدا را شاکریم که این حادثه هیچ آسیب جانی نداشتیم و باید از تلاش‌های و زحمات نیروهای امدادی ساری و شهرهای معین تشکر کنیم.


وی با اشاره به حضور معاون میراث‌فرهنگی در این مسجد، گفت: بعد از بازدید جلسه‌ای با حضور علمای استان درباره وضعیت موجود و تصمیم‌سازی برای زنده‌سازی و احیای این مسجد خواهیم داشت که با اقتدار انجام می‌دهیم.

استاندار مازندران بیان کرد: نکته نخست از لحاظ سامان‌دهی مدیریتی برای کیفیت بیشتر این است که بهره‌برداری این مکان دست مدیریت باشد و یک سیستم مدیریتی پاسخگو باشد تا نظارت، بهره‌برداری و پایش وضعیت را با دقت انجام دهیم.

این مسئول ادامه داد: نکته دوم این است ملاحظات میراث فرهنگی و نقشه‌های ساختمانی را باید با مدیریت و رهبری میراث فرهنگی برای بافت واجد ارزش انجام شود و براساس آن گروه‌های کاری بازسازی را شروع کنند.

 
وی تصریح کرد: موضوعی که در جلسه امروز با معاون میراث فرهنگی توافق خواهیم کرد این است سیستم برق مکانیکی یکپارچه از جنس هوشمند جایگزین سیستم سنتی گذشته خواهیم کرد.

اسلامی ادامه داد: با این سه سرفصل با هدایت علما کار بازسازی این مکان تاریخی را آغاز کرده و به سرعت و به زودی در مدار بهره‌برداری برای مردم مازندران خواهیم کرد.

استاندار مازندران به بحث احیای بافت‌های فرسوده بر اساس دستور رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: مازندران یکی از هفت استانی است که طرح امتداد خیابان قارن به جمهوری در مرکز استان در دستور کار قرار گرفته است که با بهسازی این بافت و ایجاد این پیاده روی بزرگ و پیش‌بینی پارکینگ به میزان کافی نوع بهره برداری را همگن کنیم تا در زمان مدیریت بحران شاهد مواردی از این قبیل نباشیم و همچنین بهسازی بافت فرسوده انجام شود.


این مسئول افزود: در این زمینه تلفنی با معاون وزارت راه هماهنگ کردیم تا به عنوان همت جمعی در دستور کار قرار دهیم به عنوان اولویت پیاده رو قارن را شروع کند تا شاهد نوسازی اساسی در شهر ساری باشیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار