صفارهرندی در آیین رونمایی از «مربع‌های قرمز»:

حسین یکتا صحیفه‌ای بلند از یک انسان بزرگ/ او هیچ‌گاه خسته و دچار انحراف نمی‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حاج حسین یکتا صحیفه‌ای بلند از یک انسان بزرگ است، گفت: حسین یکتا هیچ‌گاه کم نمی‌آورد و دچار تجدیدطلبی و انحرافی نمی‌شود.
کد خبر: ۲۹۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹ - 13July 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب مربع‌های قرمز «ستاره‌نما» خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا از کودکی تا پایان دفاع مقدس عصر امروز (جمعه ۲۲ تیرماه) با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، محسن‌ مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، همسر شهید زین‌الدین، سید محمود رضویان تهیه کننده سینما، سردار فتوحی، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حمید استیلی فوتبالیست، سید مجید بنی‌فاطمه و میثم مطیعی در مجموعه سرچشمه انقلاب برگزار شد.

«زینب عرفانیان» نویسنده این کتاب در این مراسم در پاسخ به اینکه شهرت حاج حسین یکتا باعث نگارش این کتاب شد یا اهمیت خاطرات، اظهار داشت: مسلما اهمیت خاطرات و لطف شهدا باعث نگارش کتاب خاطرات حاج حسین یکتا شد.

وی در توضیح قرار گرفتن اسمش کنار مربع قرمز حک شده روی جلد این کتاب گفت: مربع قرمز جلوی اسم من در این کتاب یک آرزوست که ان‌شاءالله وقتی این مربع جلوی اسم من نقش بندد که خودم نباشم.

در ادامه این مراسم گروه سرود «ندای ثامن» ۲ قطعه سرود با شعرهایی از قاسم صرافان اجرا کردند.

صفارهرندی: حاج حسین یکتا یک صحیفه بلند است

«محمدحسین صفارهرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با اشاره به معجزه حضرت موسی اظهار داشت: خداوند جلوه‌هایی مختلفی از عصا را به حضرت موسی نشان می‌دهد. این عصا در جایی که دریا قرار بود مقتل موسی باشد، آن را محل نجات آن‌ها بدل کرد.

وی افزود: اگر موسیِ وجود ما آزاد شود عصاره‌ای معجزه‌گون نقش آفرینی خواهند کرد وگرنه ما نقش همان عصای چوبی هستیم که کاربرد خاصی ندارد در حالی که ما انسان‌ها باید موسایمان را آزاد کنیم تا بتوانیم سال‌هایی مثل دفاع مقدس را رقم بزنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درباره حاج حسین یکتا حقیقتی را بگویم که من خیلی‌ سالی نیست که ایشان را شناختم بلکه از طریق خانواده‌‌ام در اردوهای راهیان نور شیفته شخصیت ایشان شدم.

صفارهرندی بیان کرد: حسین یکتا کار راهیان‌نور را حکومتی تحویل نگرفت بلکه کار را به قدری قوی کرد که حکومت به آن چسبید. گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حرکت‌های آتش به اختیار وقتی موفق می‌شوند حکومت به سمت آن می‌رود. این حرکت‌ها چیزی است که انقلاب ما را نجات می‌دهد.

وی تاکید کرد: حسین یکتا هرجایی که اقتضا می‌کند زبان مردم برای بیان رنج‌ها می‌شود و اگر ضرورت داشته باشد همراه جوانان در اردوهای زندگی دیگر و آموخت و تجهیز شدن و پذیرش مسوولیت‌های بزرگ خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حسین یکتا خودش یک کتاب بلند است، تاکید کرد: حسین یکتا صحیفه‌ای بلند از یک انسان بزرگ است که هیچ‌گاه کم نمی‌آورد، هیچ‌گاه دچار تجدیدطلبی و انحرافی نمی‌شود از این جهت صحیفه حسین یکتا را باید گشود و راز و رمزهای این موفقیت‌ها را به جوانان گفت. یکتا دلیلی بزرگی برای حضور ما در این مراسم باشد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار