رحیم مخدومی:

مسوولین باید روش رهبر انقلاب در حمایت از کتاب را خط مشی خود قرار دهند

نویسنده کتاب «یار کجاست؟» گفت: رهبر معظم انقلاب کتاب دفاع مقدس را می‌خواند و آن را برای خانواده تبیین می‌کند، از نویسندگان تجلیل می‌کند و بر کتاب‌ها تقریظ می‌نویسد و معتقد است با این ادبیات می‌توان انقلاب را صادر کرد؛ لذا مسوولین باید روش رهبری در حمایت از کتاب را خط مشی خود قرار دهند.
کد خبر: ۲۹۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ - 14July 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «رحیم مخدومی» نویسنده کتاب «یار کجاست؟» در مراسم رونمایی از کتاب خاطرات حاج حسین یکتا با بیان اینکه امروز ۲۹ سال از آغاز ادبیات دفاع مقدس می‌گذرد، اظهار داشت: سه دهه از فعالیت چند جوانمرد در عرصه تولید ادبیات دفاع مقدس می‌گذرد در حالی که حتی روزنامه‌ها حاضر به نوشتن از دفاع مقدس نبودند.

وی افزود: در آن ایام حدود ۲۰ کتاب از دفاع مقدس نوشته شده بود و رهبر معظم انقلاب در خصوص ادبیات دفاع مقدس فرمودند «با همین ادبیات می‌توان انقلاب را صادر کرد».

مخدومی گفت: رهبر معظم انقلاب درباره سه نویسنده آغازگر ادبیات دفاع مقدس فرمودند «اگر من شاعر بودم برای سرهنگی‌ها، بهبودی‌ها و قدمی‌ها شعر می‌سرودم» و من نیز زیر بیرغ این عزیزان نوشتن را یاد کردم.

این نویسنده افزود: آن‌ها نهالی را کاشتند که امروز بعد از ۳۰ سال یکی از میوه‌های آن به اسم «مربع‌های قرمز» را می‌بینیم تا یک کتاب در قاموس انقلاب عرضه شود که در شأن ترجمه بین‌الملل است چرا که این کتاب جامعیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: من در کمتر کتبی نقش روحانیت را دیده‌ایم به قدری که در این کتاب چهره بی بدیل آیت الله میانجی آورده شده است. این کتاب غیر از خاطره شفاهی تنه به تاریخ شفاهی زده است چراکه شخصیت پردازی قوی دارد.

مخدومی چند ویژگی رهبر معظم انقلاب در حمایت از ادبیات دفاع مقدس را برشمرد و بیان کرد: من اقدامات رهبر معظم انقلاب درباره ادبیات دفاع مقدس را رصد می‌کردم پس می‌خواهم چند ویژگی فعالیت ایشان در این حوزه را ذکر کنم؛ اولا ایشان کتاب دفاع مقدس را می‌خواند و سپس آن را برای خانواده تبیین می‌کند، از نویسندگان تجلیل می‌کند و بر کتاب‌ها تقریظ می‌نویسد و معتقد است با این ادبیات می‌توان انقلاب را صادر کرد؛ لذا مسوولین باید روش رهبر انقلاب در حمایت از کتاب را خط مشی خود قرار دهند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها