مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی:

باخت برابر اسپانیا را جشن می‌گیریم اما پیروزی در مقابل داعش را نه!

«وحید جلیلی» با انتقاد از این‌که در بازی با اسپانیا وقتی می‌بازیم ملت جشن می‌گیرند، گفت: اما پیروزی در برابر داعش را ملت جشن نمی‌گیرند که هیچ، حتی ممکن است برخی افراد مغرض، عکس سرلشکر «قاسم سلیمانی» را هم بسوزانند.
کد خبر: ۲۹۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ - 16July 2018

باخت برابر اسپانیا را جشن می‌گیریم اما پیروزی در مقابل داعش را نه!

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «وحید جلیلی» مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، در جمع فعالان فرهنگی و انقلابی بیرجند، با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه به اقدام دشمن در زمینه اختلال در دستگاه‌های محاسباتی کشور، اظهار داشت: در قرآن نیز بر این موضوع که شیطان خیلی تلاش می‌کند تا انسان دچار خطای محاسباتی شود، تأکید شده است.

وی یکی از اهداف اصلی جنگ نرم را موضوع اشتباهات محاسباتی دانست و افزود: راهکار دشمن این است که در نرم افزار محاسباتی ما ورود کند و ما به خود تخریبی برسیم، این موضوع زمانی بغرنج‌تر می‌شود که ببینیم بخش قابل توجهی از انقلابیون نیز دچار این دام شده‌اند.

جلیلی در بیان یک نمونه از اشتباهات راهبردی که به آن مبتلا هستیم، گفت: از سلطنت‌طلب تا حزب‌اللهی به دنبال اخبار بد هستیم و در توجه به داشته‌ها، نعمت‌ها و برخورداری‌های‌مان به اندازه یک دهم اخبار بد همت نداریم.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بیان داشت: یک نیروی انقلابی در مجامع مختلف جرأت نمی‌کند یک کلمه حرف مثبت بزند و اگر این اتفاق بیافتد، عده‌ای انتقاد می‌کنند که مسائل کشور را نمی‌گوید.

وی افزود: یک عده القای بن‌بست را با طرح مسئله اشتباه گرفته‌اند، متأسفانه برخی در داخل کشور غرب را یک آرمان‌شهر معرفی می‌کنند در حالی که مشکلات عدیده‌ای در آن جوامع وجود دارد.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، با انتقاد از این‌که در بازی با اسپانیا وقتی می‌بازیم ملت جشن می‌گیرند، گفت: اما پیروزی مقابل داعش را ملت جشن نمی‌گیرند که هیچ، حتی ممکن است برخی افراد مغرض، عکس سرلشکر «قاسم سلیمانی» را هم بسوزانند.

وی ادامه داد: داعش یک پدیده بزرگ است که به این راحتی ایجاد نشده است و چندین سال پشت آن کار شده است، اما می‌بینیم که در برابر پیروزی‌های این جبهه مقاومت، کاری صورت نمی‌گیرد.

جلیلی انتقاد کرد: چرا با کارآمدترین بخش سپاه که نیروی قدس است و همه نیرو‌های عربستان و اروپا را در منطقه مضمحل کرده است این‌گونه برخورد می‌شود و به این نیرو حمله می‌شود؟

وی با تأکید بر اینکه به معنای واقعی کلمه ما درگیر جنگ نرم هستیم، گفت: شیعه کارنامه درخشانی در این زمینه ندارد؛ چراکه اگر تاریخ را ببینید، در یک قدمی چادر «معاویه»، «مالک‌اشتر» بر می‌گردد.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که خداوند برای پیروزی در مبارزه قواعدی گذاشته است و مؤمنین باید داشته‌های خودشان را به صحنه بیاورند، گفت: باید بتوانیم فهرست داشته‌های‌مان را همچون نداشته‌های‌مان بنویسیم توجه کنیم و اگر توانستیم، می‌توانیم موفق باشیم.

جلیلی متذکر شد: در این زمینه توازن به هم خورده است و ما همیشه مشکلات را می‌بینیم و به زیبایی‌های جامعه خودمان بی‌توجه هستیم.

وی عنوان کرد: هرچند محرومیت‌ها وجود دارد، ما وقتی نگاه می‌بینیم متوجه می‌شویم که شهدای مدافع حرم، جزو منتقدترین و آگاه‌ترین افراد نسبت به مسائل جامعه بودند، اما برای همین جمهوری اسلامی ایران رفتند و سر دادند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهید «حججی» از بچه‌های اردوی جهادی بود که عمق محرومیت‌ها را می‌دید و از آن‌ها خبر داشت و تمام دغدغه‌هایش محرومیت‌ها بود؛ اما همین آدم برای جمهوری اسلامی ایران رفت سر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها