فرمانده‌ای که آیت‌الله خامنه‌ای و شهید بهشتی وعده‌ شهادتش را دادند

مادر سردار شهید «سیدحسین میررضی» با اشاره به خاطره‌ای از فرزند شهیدش گفت: قبل از شهادت حسین، شهید بهشتی را در خواب دیدم و به ایشان گفتم جان جدت، در قیامت از من شفاعت کن! شهید بهشتی سه مرتبه در پاسخ من گفت «حسینت هست».
کد خبر: ۲۹۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ - 17July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، «معصومه توفیق‌فر» مدیر امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز به همراهی جمعی از همکاران به دیدار همسر سردار رشید اسلام، شهید «سید حسین میررضی» رفت و از مقام صبر و استقامت وی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

«سید حسین میررضی» در سال 1337 دیده به جهان گشود و پس از حضور گسترده در مبارزات مختلف علیه رژیم شاهنشاهی، به سپاه انقلاب اسلامی پیوست.

میررضی در طول سال‌های جهاد و حماسه در سمت‌های گوناگون انجام وظیفه کرد تا اینکه در عملیات کربلای 5 در منطقه «دریاچه ماهی» شلمچه به عنوان جانشین و مسئول عملیات لشکر همیشه پیروز 10 سیدالشهدا (ع) مشغول نبرد بود که در تاریخ 21 دی ماه 1365 دعوت حق را لبیک گفت و به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

مادر گرامی شهید میررضی در خاطرات خود می‌گوید: «انگار خدا برای من الهام می‌فرستاد که فرزندم شهید می‌شود، هر چند وقت یک بار خواب شهادت او را می‌دیدم. قبل از شهادت حسین، شهید بهشتی را در خواب دیدم و به ایشان گفتم جان جدت، در قیامت از من شفاعت کن! شهید بهشتی سه مرتبه در پاسخ من گفت حسینت هست!»

بار دیگر آقای خامنه‌ای را در خواب دیدم که به منزل ما آمد و سراغ علی پسر دیگرم را گرفت؛ اما علی در خانه نبود. ایشان گفت: «ما جلسه داریم و علی باید در جلسه باشد». منظورشان از جلسه ختم حاج حسین بود و آقا دوست داشت در مراسم حاجی، علی هم باشد.

یک هفته بعد خبر شهادت حاجی را به ما دادند و من از همان ابتدا می‌دانستم که سیدحسین در راه حفاظت از دین رسول‌الله (ص) و در راه آرمان های امام (ره) شهید خواهد شد.

پیکر مطهر این سردار بزرگوار پس از تشییعی باشکوه در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج در قطعه سرداران در بستر خاک آرام گرفت و سبب افتخار همسر و سه فرزندش شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها