رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس:

اسناد و مدارک دفاع مقدس فراجناحی و فراحزبی هستند

سردار «غلامرضا علاماتی» گفت: اسناد و مدارک دفاع مقدس در چارچوب حزب و گروه‌های مختلف نمی‌گنجد و فراحزبی و فراجناحی هستند؛ زیرا دفاع مقدس باید مشعلی برای روشن کردن راه آیندگان باشد.
کد خبر: ۲۹۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ - 16July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، در نشست کمیته تخصصی اسناد و مدارک دفاع مقدس یزد، اظهار داشت: افتخاری همچون دفاع مقدس باید سال‌های متمادی در ذهن و قلب مردم بماند و این هشت سال دفاع، برگ زرینی در تاریخ است که قابل قیاس با دیگر حوادث کشورمان نخواهد بود.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرمودند «دفاع مقدس یک ثروت ملی است و باید این ثروت ملی را نگه‌داری کنیم» ادامه داد: این ثروت و ذخیره مهم باید به فرآورده‌هایی تبدیل شود که قابل بهره‌برداری و دسترسی مردم باشد.

سردار علاماتی بیان کرد: استفاده از اسناد و اطلاعات دفاع مقدس می‌تواند برای برون‌رفت از صحنه‌های مختلفی که کشورمان امروزه با آن درگیر است، بسیار کارساز باشد.

دفاع مقدس مشعلی برای آیندگان جامعه است/ اسناد و مدارک هشت سال دفاع مقدس فرا جناحی و فرا حزبی می باشند

وی دفاع مقدس را قطره‌ای در برابر دریا دانست و اذعان داشت: چگونگی بیان این واقعیت‌ها با اسناد و مدارک محقق خواهد شد که جمع‌آوری این مدارک نیاز به فرهنگ‌سازی و ساختار درست دارد.

سردار علاماتی خاطرنشان کرد: سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس وظیفه دارد تا آیین‌نامه حوزه‌هایی نظیر: اسنادی، آرشیو، سازماندهی، توصیف و... که جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تصویب رسیده و مدتی پیش نیز توسط سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح به نیرو‌های مسلح و توسط معاون اول رئیس جمهور به ادارات و سازمان‌های دولتی ابلاغ شده است را اجرا کند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با اشاره به تاریخ گذشته ایران، تصریح کرد: در سال‌های گذشته کشورمان در جنگ‌های مختلف بخش‌های زیادی از خاک خود را از دست داده است، اما در دوران هشت ساله دفاع مقدس با توجه به این موضوع که حدود ۳۶۳ کشور در مقابل ایران بوده‌اند، ذره‌ای از خاک میهن‌مان جدا نشد و اکنون نیز ما وظیفه داریم با مستند‌سازی، موزه آرایی و حقیقت‌نمایی، به مردم اجازه قضاوت بدهیم تا خودشان پی به حقانیت دفاع مقدس ببرند.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس برای انسجام بیشتر در عرصه ضبط و ثبت اسناد، عنوان کرد: برای بهره‌وری بیشتر و تمرکز داده‌ها، طراحی سامانه جامع اسناد دفاع مقدس «سجا» در مراحل پایانی خود قرار دارد.

دفاع مقدس مشعلی برای آیندگان جامعه است/ اسناد و مدارک هشت سال دفاع مقدس فرا جناحی و فرا حزبی می باشند

سردار علاماتی با بیان این‌که حفظ و نگهداری اسناد مربوط به حوزه دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در ساخت و معماری مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس بر این اصل اصرار شده که محل نگهداری اسناد در مکانی امن صورت بگیرد و این محل‌ها با استاندارد‌های نگهداری اسناد نیز سازگار باشد تا مبادا در طی گذر سالیان، آسیبی به اسناد وارد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار