گودرزی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ارجاع بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا جهت انجام اصلاحات/ اروپایی‌ها اراده‌ای برای ادامه همکاری در برجام ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا نتوانست انتظارات ایران در خصوص بهبود روند برجام را برآورده کند، گفت: بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای انجام اصلاحات ارجاع داده شد.
کد خبر: ۲۹۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ - 14July 2018

/«مسعود گودرزی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص عملکرد کشورهای اروپایی عضو برجام اظهار داشت: اگرچه نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها از مدت‌ها پیش و در زمان حضورشان در این توافق، قابل پیش‌بینی بود، اما همسو بودن اتحادیه اروپا با سیاست‌های ترامپ هم دور از ذهن نیست. اقدامات اخیر کشورهای عضو برجام نشان می‌دهد که آن‌ها رغبت و میل چندانی به ثبات این توافق ندارند.

این نماینده خانه ملت در ادامه با بیان اینکه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا حاوی محتویات اثرگذاری در روند و استحکام برجام نداشت، افزود: کلیات مباحث مندرج که در قالب بسته پیشنهادی از سوی اتحادیه اروپا تسلیم جمهوری اسلامی شد و در اختیار دستگاه دیپلماسی قرار گرفت، قابل قبول مقامات کشورمان نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارجاع بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ایجاد تغییرات در محتوای آن را برای ثبات برجام ضروری دانست و گفت: بنا به این دلیل که بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا نتوانست انتظارات مقامات جمهوری اسلامی را در خصوص بهبود روند برجام برآورده کند، این بسته به اتحادیه اروپا جهت ایجاد تغییرات و اعمال اصلاحات ارجاع داده شد؛ لذا انتظار ما از کشورهای اروپایی عضو برجام این است که بدون اتلاف وقت و اجرای سیاست‌های خود، برای به نتیجه رسیدن سرانجام برجام تصمیم نهایی را بگیرند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها