رئیس سابق مخالفان سوریه خواستار شد

دریافت کمک از ایران برای حل بحران سوریه

رئیس سابق گروه موسوم به «ائتلاف ملی مخالفان سوریه» طرحی برای حل بحران سوریه ارائه داده و در آن از جمهوری اسلامی ایران خواسته است، به حل بحران سوریه کمک کند.
کد خبر: ۲۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ - 29September 2014

دریافت کمک از ایران برای حل بحران سوریه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، یک منبع نزدیک به مخالفان دولت سوریه از پیشنهاد «احمد معاذ الخطیب»، رئیس سابق گروه موسوم به «ائتلاف مخالفان دولت سوریه» به جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه خبر داد.

روزنامه لبنانی «الاخبار» به نقل از این منبع در این خصوص نوشت: اگرچه خطیب ماه پیش خبر سفرش به تهران را تکذیب کرد، اما نمیتواند انکار کند، چند بار با مسئولان ایرانی یا کانالهای ارتباطی با تهران تماس گرفته است.

به نوشته الاخبار، خطیب چندین بار اعلام کرده که برای متوقف کردن خونریزیهای در سوریه آماده است به هر کشوری سفر کندتا به این ترتیب نشان دهد که بیش از هر زمانی به ضرورت تکیه بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تکیه دارد.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه خطیب در این ارتباط گفته است، همه دنیا از جنگ علیه سوریه سود بردند، جز سوریها تاکید کرده که این اظهارات با موضعگیریهای کلی وی در قبال بحران سوریه در تعارض است.

این سخنان در حالی از جانب خطیب میشود که وی پیشتر وقتی ریاست ائتلاف مخالفان را بر عهده داشت، مشارکت ایران در حل بحران سوریه را رد و بر سرنگونی نظام سوریه از راه نظامی تاکید کرد.

الاخبار افزوده است: به باور خطیب، مذاکرات ایران با گروه 1+5 موجب خواهد شد، غرب به حمایت ایران از نظام سوریه رضایت دهد.

بر اساس این گزارش، طرح خطیب برای حل بحران سوریه شامل برقراری آتش بس، تشکیل دولت ائتلافی (چند حزبی) متشکل از مخالفان و نظام سوریه، آغاز گفتوگوی جدی برای تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات است.

انتهای پیام/ز

نظر شما
پربیننده ها