در گردهمایی سراسری دبیران کانون‌های گردشگری شهر تهران مطرح شد؛

جعفری: موزه بهترین ظرفیت در جذب گردشگر است/ سیف: دلخوری از یک مسوول را به دفاع مقدس تعمیم ندهیم

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان این که نمی‌توانم منکر تاریخ شویم، گفت: اگر یک مسوول کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد، نباید این دلخوری را به دوران دفاع مقدس تعمیم دهیم.
کد خبر: ۲۹۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ - 14July 2018

جعفری: موزه بهترین مکان در جذب گردشگر است/ سیف: دلخوری از یک مسوول را به دفاع مقدس تعمیم ندهیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، گردهمایی سراسری دبیران کانون‌های گردشگری شهر تهران با حضور علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران امروز (شنبه 23 تیرماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

جعفری در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز در اوج حضور و نفوذ خود در منطقه و جهان است، اظهار داشت: درست است که امروز با چالش‌هایی روبرو هستیم؛ اما همچنان به عنوان قطب تاثیرگذار در عرصه قدرت جهانی قرار داریم و جمهوری اسلامی گام‌های بلندی در عرصه‌های مختلف برداشته است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مهم دنیا در رتبه‌های نخست قرار داریم، خاطرنشان کرد: دشمن ظرفیت‌ها و توفیقات ما را نمی‌پسندد و دوست ندارد که ایران بر روی پای خودش بایستد. از این رو تلاش می‌کند تا اراده جوانان را تضعیف کند.

جعفری با اشاره به اینکه دشمن از هر ظرفیتی برای سلب اعتماد مردم به جمهوری اسلامی استفاده می‌کند، تصریح کرد: ما در هشت سال دوران دفاع مقدس نشان دادیم که چه اراده‌ای در مردم ایران وجود دارد. در این دوران بعد از 200 سال، جنگی رخ داد و ما حتی یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم؛ این در حالی بود که 36 کشور از صدام حمایت می‌کردند. ملت ایران 200 هزار شهید تقدیم کردند تا انقلاب اسلامی و نام این کشور باقی بماند.

وی عنوان کرد: ائمه ما برای اینکه اسلام باقی بماند، جان دادند و ملت ایران هم برای تحکیم اسلام فداکاری کردند. امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار جهانی است به همین جهت دشمنان می‌خواهند با تردیدافکنی، این امر را کوچک جلوه دهند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: هر بار که ایران در حوزه‌ای موفقیتی کسب می‌کند، خواب از سر دشمن می‌پرد. اگر ترامپ می‌دانست که از طریق نظامی به نتیجه‌ای دلخواه خود می‌رسد، قطعا به ایران حمله می‌کرد، به همین دلیل است که با جنگ نرم و تحریم به مقابله با ایران پرداخته‌اند.

راه‌اندازی پنج بخش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دهه فجر

جعفری با بیان اینکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله مدرن‌ترین موزه‌های غرب‌آسیا و بزرگ‌ترین موزه جهان اسلام است، گفت: موزه‌ها تمدن، عظمت و اقتدار یک ملت را در یک جا جمع می‌کنند. فرهنگ و تمدن یک جامعه در موزه‌ها متمرکز شده است. از اینرو این محل بهترین نقطه برای گردشگری به شمار می‌رود.

وی همچنین به بازگشایی پنج بخش از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا دهه فجر سال‌جاری اشاره کرد و گفت: بخش‌های انقلاب اسلامی، نقش زنان در دفاع مقدس، کودک و نوجوان، تهران و مقاومت تا دهه فجر سال‌جاری رونمایی خواهد شد.

جعفری افزود: هر کجا بانوان پیش گام شدند سلامت اجرایی، اداری و نظامات برقرار شده است. نقش زنان در دوران دفاع مقدس نیز بی‌بدیل است. از این رو در بخش نقش زنان در دفاع مقدس قصد داریم عظمت زنان ایرانی را نشان دهیم.

موزه بهترین ظرفیت در جذب گردشگر است

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران را زیباترین شهر برای گردشگری دانست و گفت: موزه بهترین ظرفیت برای جذب گردشگر است. از اینرو جهت سهولت حضور گردشگران خارجی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شیفت شب را راه‌اندازی کردیم. مراکز رفاهی موزه نیز تا پایان این ماه راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در تمام دنیا موزه‌های جنگ وجود دارد. ما نیز با معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اوج عظمت یک ملت و تاریخ پرافتخار کشورمان را به نمایش می‌گذاریم.

نمی‌توانیم منکر تاریخ شویم

مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: نمی‌دانم چطور برخی اظهار می‌کنند که دیگر گفتن از جهاد و شهادت و دوران هشت سال دفاع مقدس به سر آمده است، در‌حالی‌که صدای موشک، تخریب و شهادت برای هیچ یک از ما غریبه نیست.

وی با بیان اینکه نمی‌توانم منکر تاریخ شویم، افزود: اگر یک مسوولی کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد، نباید این دلخوری را به دوران دفاع مقدس تعمیم دهیم.

سیف خاطرنشان کرد: اگر معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در حوزه گردشگری تقویت کنیم، به این معنی است که فرهنگ و مقاومت یک کشور را معرفی کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها