سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی:

ادامه یافتن اقدامات حماس موجب تکرار عملیات «صخره‌ سخت» خواهد شد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، نوار غزه و جنبش حماس را به آغاز جنگی گسترده‌تر از جنگ ۲۰۱۴ تهدید کرد.
کد خبر: ۲۹۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ - 14July 2018

مقام صهیونیست، نوار غزه را به جنگی سختر از سال 2014 تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سلسله توئیت‌هایی در صفحه خود، با بیان اینکه تظاهرات ۲۰۱۸ غزه از تظاهرات ۲۰۱۴ خطرناک‌تر خواهد بود، این منطقه را به جنگی شدیدتر از جنگ سال ۲۰۱۴ تهدید کرد.

وی نوشت که ادامه یافتن اقدامات حماس موجب تکرار عملیات «صخره‌ی سخت» [نامی که صهیونیست‌ها بر جنگ سال ۲۰۱۴ علیه نوار غزه داده بودند] خواهد شد.

این جنگ بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ شهید، هزاران زخمی و تخریب حجم وسیعی از زیرساخت‌ها و منازل را در پی داشت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توئیت خود تصاویری از جنگ‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ را قرار داد و با حالت استفهامی نوشت: «۲۰۱۸؟»

پیش از این نیز سلسله راهپیمایی‌های بازگشت که هر جمعه برگزار می‌شود، واکنش همراه با عصبانیت مقامات صهیونیست را در پی داشته است.

چندی پیش «آیلد شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفته بود: وضعیت امنیتی در نوار غزه رو به تنش بیشتر است و ممکن است اسرائیل رو به نسخه جدیدی از عملیات «صخره سخت» که در سال ۲۰۱۴ علیه نوار غزه انجام شد (جنگ ۵۱ روزه) روی بیاورد.

راهپیمایی‌های بازگشت از ۳۰ مارس و همزمان با سالگرد «روز زمین» در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تظاهرات‌کنندگان فلسطینی شرکت‌کننده، بر حق بازگشت به سرزمین مادری خود تاکید و به محاصره غزه اعتراض دارند. تا کنون حدود ۱۳۶ فلسطینی در این اقدام اعتراضی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها