ادعای جدید وزیر سعودی؛

عادل الجبیر: انزوای ایران با عدم تغییر در سیاست‌هایش بیشتر می‌شود

وزیر خارجه عربستان با تمجید از سیاست رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروجش از برجام، مدعی شد که اگر ایران سیاست‌هایش را در منطقه تغییر ندهد، منزوی‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ - 14July 2018

انزوای ایران با عدم تغییر در سیاست هایش بیشتر می شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری الجزیره، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل بار دیگر با تکرار ادعا‌های بی اساس خود درباره ایران اظهار داشت: ایران باید بداند که جهان اجازه دست‌یابی به سلاح هسته‌ای را به این کشور نخواهد داد.

وزیر خارجه عربستان که کشورش جنگی تمام‌عیار علیه مردم یمن به راه انداخته و در جنگ سوریه نیز حامی سرسخت تروریست‌ها بوده است، ادعا کرد: اگر ایران سیاست‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، فشار‌ها علیه آن بیشتر و در نهایت منزوی‌تر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، وی در بروکسل با چند تن از نمایندگان پارلمان اروپا نیز دیدار و با آن‌ها درباره بحران‌های جاری در منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه عربستان که طی ماه‌های اخیر کشورش مطیع و دنباله‌رو اوامر ترامپ و نتانیاهو بوده است، بار دیگر بر حمایت کشورش از خروج رئیس جمهوری آمریکا از برجام تاکید کرد.

وزیران خارجه عربستان و آمریکا در حاشیه نشست یاد شده درباره تاکید آمریکا بر حل و فصل بحران موجود میان برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس با قطر هم گفت‌وگو کردند.

سران ناتو به دنبال روابط پر تنش اخیر میان کشور‌های دو سوی آتلانتیک (اروپا و آمریکا)، روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۲۰ و ۲۱ تیر اجلاس سران را در بروکسل برگزار کردند.

الجبیر پیش از این نیز در حاشیه هشتمین نشست وزرای مجمع همکاری «کشور‌های عربی و چین» در پکن، با بی توجهی به اراده سیاسی ایران در روابط با همسایگانش، مدعی دخالت تهران در امور کشور‌های عربی شده بود.

وی که کشورش یکی از ناقضان قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود، همچنین خواستار احترام ایران به حاکمیت کشور‌ها و قوانین بین المللی شده بود.

الجبیر اتهامات خود را درباره قطر نیز تکرار کرد و گفت که دوحه باید به حمایت از افراط‌گرایی و تروریسم و دخالت در امور کشور‌های منطقه خاتمه دهد.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها