دبیر ستاد کنگره بزرگداشت حاج احمد متوسلیان خبر داد؛

فعالیت ۱۵ کمیته تخصصی در ستاد کنگره بزرگداشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی

دبیر ستاد کنگره بزرگداشت «حاج احمد متوسلیان» و سه دیپلمات دیگر ربوده شده ایرانی در بیروت، از فعالیت ۱۵ کمیته تخصصی در این ستاد خبر داد.
کد خبر: ۲۹۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ - 14July 2018

فعالیت ۱۵ کمیته تخصصی در ستاد کنگره بزرگداشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «محتبی سیاری» در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در بیروت، با خانواده‌های «متوسلیان» و «موسوی» اظهار داشت: به دنبال رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل گروه‌های مردمی آتش به اختیار از جوانان مومن و انقلابی، با تدبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم و مدیریت مصلای قدس و نیز همکاری نهادهایی، چون قرارگاه مردمی بزرگداشت شهدا و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، ستاد مردمی کنگره جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و سه دیپلمات ربوده شده ایرانی در قم تشکیل شد.

وی با تشریح اهداف تشکیل این ستاد افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و فضای معنوی جامعه به عطر و بوی شهیدان والامقام نخستین هدف ستاد مزبور است.

دبیر ستاد کنگره بزرگداشت «حاج احمد متوسلیان» و سه دیپلمات دیگر ربوده شده ایرانی در بیروت ادامه داد: این جوانان عزیز شخصیت‌های جهانی محسوب می‌شوند، زیرا در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی و نابودی آن گام برداشتند و لذا بیان سیره و منش رفتاری و سبک زندگی و مبارزات آنان به جوانان، دومین آرمان و هدف تشکیل ستاد مزبور است. 

وی با تشریح سومین هدف تشکیل ستاد کنگره بزرگداشت، افزود: بیدار کردن حس مطالبه گری در قشر‌های مختلف مردم بخصوص دانشجویان، حوزویان و دانش آموزان و ... برای پیگیری سرنوشت دیپلمات‌های ربوده به منظور جریان سازی فرهنگی در سطح ملی، دیگر هدف آرمانی تشکیل ستاد بزرگداشت است.

سیاری خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و به منظور آماده سازی جامعه برای برگزاری کنگره اصلی بزرگداشت چهار دیپلمات در اواخر آذرماه سال جاری، دو یادواره مقدماتی در مهرماه و آبان ماه به ترتیب در مدرسه علمیه معصومیه و مصلای قدس قم برگزار می‌شود و و روند اجرای برنامه ها پس از برگزاری کنگره نیز استمرار خواهد داشت. 

وی با ذکر این نکته که تاکنون ۳۷۰ نفر از علاقمندان و خادمان فرهنگ ایثار و شهادت برای همکاری با ستاد کنگره در قالب ۱۵ کمیته تخصصی اعلام همکاری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری کنگره بزرگداشت در آذرماه، موضوعاتی همچون روایتگری، مسابقه کتابخوانی، نامگذاری معابر و خیابان ها، فراخوان مقالات، ایجاد شبکه‌های ارتباط مجازی، گفتگو با اصحاب قلم برای خلق آثاری در زمینه معرفی حاج احمد متوسلیان، کاظم اخوان، سیدمحسن موسوی و محمدتقی رستگار مقدم و تشکیل جلساتی با همرزمان آنان، دیدار با علما و اجرای برنامه‌های تبلیغی و تربیتی نیز از سوی ستاد پیش بینی شده است.

۱۴ تیرماه سال ۱۳۶۱، چهار دیپلمات ایرانی در مسیر ترابلس به بیروت به دست رژیم صهیونیستی ربوده شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار