مجتهدزاده:

سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی مثل حماسه مدافعان حرم نیازمند «جریان‌سازی» است

همسر جاویدالاثر «سیدمحسن موسوی» گفت: پیگیری سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در بیروت، همچون حماسه دفاع مدافعان حرم نیازمند جریان‌سازی در جامعه است.
کد خبر: ۲۹۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ - 15July 2018

 سرنوشت دیپلمات ها همانند حماسه مدافعان حرم نیازمند «جریان سازی» استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و همسر جاویدالاثر سیدمحسن موسوی در جمع اعضای ستاد کنگره بزرگداشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در بیروت، طی سخنانی اظهار داشت: هر یک از شهیدان والامقام مثل یک ستاره‌ای می‌درخشند و راه را برای ما روشن می کنند و به فرموده مقام معظم رهبری، باطل السحر فعالیت شوم و پلید دشمنان بخصوص در جنگ نرم، زنده نگه داشتن یاد شهداست؛ لذا همه ما باید در همین راستا تلاش کنیم.

وی افزود: شهدای بزرگوار و ایثارگران عزیز به تاسی از ائمه و اهل بیت (ع) راه عبودیت خدا را پیش گرفته و با خدا معامله کردند؛ هدفشان حفظ و اعتلای اسلام و نظام اسلامی بود و ما مسئول هستیم که مرام و آرمان آنان را به نسل جوان معرفی کنیم.

همسر جاویدالاثر سیدمحسن موسوی ادامه داد: شایسته است ستاد مردمی بزرگداشت دیپلمات‌های ربوده شده این موضوع را تبیین کند که جوانانی بودند که علی‌رغم علاقه به خانواده هایشان، دفاع از دین، تبعیت از ولایت و مبارزه با دشمن صهیونیستی را در ارجحیت قرار دادند و امروز به یک اسوه و الگو تبدیل شدند.

وی با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: حضرت آقا در مورد دیپلمات های ربوده شده با امیدواری کامل فرمودند ان‌شاءالله اینها بر می گردند.

مجتهدزاده عنوان کرد: آنچه که مسلم است این است که زنده بودن دیپلمات‌ها نیاز به مدرک ندارد اما اینکه گفته شود به شهادت رسیده اند، حتما باید منطبق بر سند و مدرک و استدلال قابل قبول باشد.

این مسئول با اشاره به فراز و نشیب پیگیری وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده در برهه‌ها و دولت‌های مختلف، افزود: اگر زنده بودن آنها را فرض بگیریم، قطعا باید پیگیری‌ها بیش از این ادامه داشته باشد در غیر این صورت نمی توانیم در قبال آنان پاسخگو باشیم.

همسر سیدمحسن موسوی با اشاره به سوابق مبارزاتی همسرش در دوران انقلاب ابراز داشت: مبارزات، سخنان، آثار و جذبه معنوی «سیدمحسن» حکایت از روح بلند وی دارد و هنگامی که حکم کارداری سفارت ایران در لبنان را دریافت می کند، آن حکم را مقدمه شهادت خویش می داند.

وی ضرورت هوشیاری در برابر دسیسه‌های دشمنان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: دیپلمات‌های ایرانی برای گفتمان ایثار و الفت و عزت و کمک به مردم لبنان رفتند و ما باید مراقب باشیم وحدت عمل و رویه خود را حفظ نموده و در زمین توطئه و مکر دشمن بازی نکنیم.

همسر دیپلمات ربوده شده ایرانی در بیروت افزود: مفهوم سازی، جریان سازی و نهاد سازی در مورد وضعیت دیپلمات‌ها موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در پرتو آن، هم شخصیت، خاطرات و احوالات این جوانان و نقش الگویی آنان بخصوص در وضعیت جنگ نرم به جامعه معرفی شده و به محاق نرود و هم شاهد مطالبه‌گری مستمر گروه‌ها و نهادهای بیشتری در جامعه برای پیگیری وضعیت دیپلمات‌ها باشیم.

وی با اشاره به فعالیت ستاد مردمی بزرگداشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در قم متذکر شد: اقداماتی همچون برپایی میزهای گفت‌وگو، فراخوان مراکز علمی و دانشگاهی و... باعث می شود موضوع دیپلمات‌ها به موضوع روز تبدیل شده و در نهایت منجر به فشارهای بین‌المللی برای مشخص شدن سرنوشت آنان گردد.

مجتهدزاده تصریح کرد: سیدمحسن موسوی، کاظم اخوان، احمد متوسلیان و محمدتقی رستگار مقدم نمایندگان جمهوری اسلامی هستند و ضرورت دارد همان طوری که برای حضور بحق مدافعان حرم در دفاع از اسلام در سوریه، فضاسازی و جریان سازی می شود، برای این دیپلمات های عزیز و سرنوشت آنان نیز در سطح ملی و جهانی، مطالبه گری و فضاسازی شایسته‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار